ارتودنسی یا کامپوزیت؛ کدام را انتخاب کنیم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

زیبایی دندان‌ ها و داشتن لبخند جذاب هر چهره‌ای را متفاوت خواهد کرد. اما لبخند زیبا دیگر یک آرزو نیست و همه می‌توانند از علم دندانپزشکی زیبایی بهره ببرند تا صاحب دندان‌هایی سالم و زیبا شوند. در دندانپزشکی از روش‌های مختلفی برای ترمیم دندان‌ها و زیباسازی آنها استفاده می‌شود. اما این که کدام مناسب تر است؛ برای مثال ارتودنسی یا کامپوزیت، بهتر است به متخصص مراجعه شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان؛ در واقع همان موادی است که برای پر کردن دندان‌ها استفاده می‌شود، مواد کامپوزیتی به صورت خمیری بوده و همرنگ دندان‌هاست که یک لایه نازک از آن روی سطح دندان قرار می‌گیرد و فرم داده می‌شود. برای تثبیت این مواد، دندانپزشک پس از فرم‌دهی روی دندان، آن را به کمک نور آبی سخت می‌کند؛ در حالی که ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که دندان ها و فک هایی را که در جای نامناسبی قرار می گیرند اصلاح می کند.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

دوام ونیر کامپوزیت رابطه مستقیم با رعایت بهداشت دهان و همچنین مراقبت های فردی دارد. ترک کردن برخی از عادت های غذایی مثل گاز زدن غذاهای سفت و ته دیگ، جویدن یخ و … طول عمر درمان را افزایش می دهد؛ البته اگر كامپوزيت ونیر دچار لب پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم آن وجود دارد. در مجموع آنچه که ما می توانیم با عنوان طول عمر کامپوزیت دندان از آن یاد کنیم، مدت زمانی هست که از زمان گذاشتن کامپوزیت تا زمانی که تغییر رنگی می یابد که تنها با تعویض کامپوزیت قابل اصلاح هست را بین 5 تا 8 سال تخمین زده اند.

بزرگ ترین مزیت ارتودنسی؟

اما شاید بزرگترین مزیت آن نسبت به سایر راه حل ‌ها این باشد که بریس‌های زبانی همیشه روی دندان‌های شما باقی بماند، لازم نیست نگران گم کردن آنها، خراب شدن آنها هنگام مسواک زدن یا غذا خوردن باشی، بریس‌های زبانی می‌توانند انواع مختلفی از بیماری‌ها را درمان کنند و جایگزین بریس‌های نامریی شوند، متخصصان ارتودنسی شرایط دندان ‌های شما را در نظر می‌گیرند، اما بیشتر افراد بریس‌های زبانی را یک راه حل مناسب می‌دانند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک

طول درمان ارتودنسی

صبر کلید موفقیت در ارتودنسی است. ممکن است که درمان ارتودنسی برای شما چند ماه تا چند سال طول بکشد.

بیشتر بخوانید:





:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: