ارتودنسی دندان به روش خانگی
نوشته شده توسط : نت ویر

در چند سال اخیر ارتودنسی دندان به روش خانگی با استفاده از روش نوار دندان برای از بین بردن فاصله میان دندان ها رایج شده است که نحوه استفاده آن چسباندن دندان با نوار چسب قبل از خواب است؛ اما این روش مشکلات خاص خود را دارد.

برای صاف کردن دندان ها احتیاج به دقت فراوانی است که فرد علاوه بر دقت احتیاج به اطلاعات زیادی در مورد ساختار دهان دارد تا با ارتودنسی دندان به روش خانگی را انجام بدهد؛ اما در این روش با دادن جهت و حالت به دندان بدون خطا نیست و در آخر منجر به آسیب لثه و حتی احتمال دارد که به جای کمتر شدن فاصله میان دندان ها فاصله بیشتر بشود. پس این روش درمان ارتودنسی خانگی با خطر هایی همراه است که بهتر است دقت کاملی داشته باشید.

روش باندینگ دندان‌

باندینگ بهترن روش برای درمان دندان آسیب دیده از جویدن غذا و وجود فاصله از آن است.

صاف کردن دندان ها بدون براکت ارتودنسی‌

استفاده از سیم ها و براکت ارتودنسی تنها راه درمان ارتودنسی نیستند و اگر خواهان صاف کردن دندان ها بدون براکت ارتودنسی در منزل هستید باید به یاد داشته باشید که بدون مشاورا از ارتودنتیست خطر ناک و یا بی اثر است در حالی که متخصص ارتودنسی با ابزار هایی مناسب و کاربردی برای ارتودنسی می تواند شما را درمان کند.

مسواک مخصوص ارتودنسی‌

ارتودنسی ثابت از رایج ترین روش درمان در بیماران است که از اجزا سیم کمان، اتصال و براکت ها است و غذا به راحتی می توانند بین سیم کمان و اتصال گیر کند بنابر این به یک مسواک خوب و موثر برای پاک کردن رسوبات روی دندان ها نیاز است. طبق آکادمی دندانپزشکی عمومی هیچ شاخص علمی در مسواک برای رها شدن از پلاک های دندانی وجد ندارد؛ اما دقیق مسواک زدن هر شخص مهمترین شاخص بهداشت دهان است پس مسواکی را انتخاب کنید که با آن بتوانید حالت های خاص دندان ها و براکت ها و فاصله میان آن ها را با دقت تمیز کنید.‌

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: