ارتودنسی دندان تا چه سنی جواب میده؟
نوشته شده توسط : نت ویر

سوال مشترک خیلی از افراد این است، ارتودنسی دندان تا چه سنی جواب میده؟ بهتر است تا 7 سالگی کودک ارزیابی ارتودنسی انجام دهید. 

ارتودنسی دندان تا چه سنی جواب میده

به طور سنتی، درمان با بریس های دندانی از زمانی آغاز می شود که کودک بیشتر دندان های شیری خود را از دست داده است و اکثر دندان های بزرگسال در آن رشد کرده اند، معمولا در سنین 8 تا 14 سالگی، در صورت نیاز به درمان در این مدت، مراقبت های رهگیری یا پیشگیری می تواند از رشد کودک شما برای هدایت نتیجه مورد نظر همزمان با رشد استفاده کند.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی متحرک

ارتودنسی برای چه کسانی مناسب است؟

در واقع برای انجام ارتودنسی دندان محدودیت سنی زیادی وجود نداشته و این امر مستلزم نوجوان و یا کودک بودن نیست. ارتودنسی دندان در مواردی کاربرد دارد، که دندان های فرد در زاویه درست و فاصله مناسب از هم رویش نکرده باشند، در بعضی افراد دندان ها ممکن است خیلی نزدیک به هم، یا روی هم رویش پیدا کنند و بدین ترتیب نامرتب و شلوغ خواهند بود.

تا چه سنی می توان از ارتودنسی استفاده کرد؟

در صورتی که شما دارای یک پایه فک قوی و لثه های سالم هستید شاید بدون اغراق بتوان گفت ارتودنسی دندان حتی در سنین بالای میان سالی هم بتواند مشکلات دندانی افراد را برطرف کند. درمان ارتودنسی  دندان می تواند تفاوت زیادی درظاهر  و به خصوص لبخند افراد  بوجود بیاورد. مشکل خاص شما ممکن است با یکی از انواع مختلف ارتودنسی بر طرف شود که با مشورت با ارتودنتیست یکی از روش های ارتودنسی برای شما انتخاب می شود .

سن مناسب برای ارتودنسی بزرگسالان چه زمانیست؟

بهتر است بدانید كه تا زمانی كه دندان در دهان فرد وجود دارد، می‌توان درمان ارتودنسی را انجام داد. بنابراین سن مناسب ارتودنسی و سن مناسب برای ارتودنسی بزرگسالان را به طور دقیق نمی­‌توان مشخص کرد؛ همان­طور که ارتودنسی در سن 30 سالگی ممکن است، ارتودنسی بالای 30 سال نیز قابل انجام است و پاسخ سوال آیا ارتودنسی در سن 40 سالگی امکان پذیر است نیز، بله است. البته مشخصا سن مناسب برای ارتودنسی بزرگسالان را می­‌توان دقیق­تر بررسی و آن را مشخص کرد. انجمن ارتودنسی آمريكا توصیه می­‌کند كه اولين ویزیت ارتودنسی با مشاهده اولين مشكل ارتودنسی انجام شود. همچنین، اين معاينه بايد قبل از 7 سالگی توسط دکتر متخصص ارتودنسی کودکان انجام شود.

منبع: dralirezakhadivi





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: