ارتودنسی دندان روکش دار
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان روکش دار به چه صورت است؟ افراد با هر سنی می‌توانند در صورت نیاز از سیم‌کشی دندان‌ها بهره ببرند، و البته باید توجه داشت که نیازهای هر بیمار متفاوت و منحصر بفرد است، سوالی که اغلب از متخصصین ارتودنسی پرسیده می‌شود این است که آیا می‌توان با وجود دندان روکش دار یا بریج دندان‌ها را سیم‌کشی کرد؟ پاسخی که اغلب توسط متخصصین ارتودنسی مجرب داده می‌شود مثبت است. به جز در صورت وجود سایر عوارض اصلاح دندان‌ها، مشکلی در ارتودنسی دندان‌ها در حین وجود روکش یا بریج وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی متحرک

آیا ارتودنسی هم زمان با روکش دندان امکان پذیر است؟

یکی از چالش های درمان ارتودنسی روکش دندان یا دندان های روکش دار است؛ زمانی که بیمار با وجود دندان روکش شده تصمیم به انجام درمان ارتودنسی داشته باشد این سوال مطرح می شود که آیا درمان ارتودنسی با وجوددندان های روکش شده قابل انجام است یاخیر؟ البته ممکن است دربرخی موارد ارتودنسی  همراه باکشیدن انجام شود و دندان روکش شده بیمار همان دندانی باشد، که باید در روند کارکشیده شود در غیر این صورت این مشکل توسط ارتودنتیست قابل حل است؛ درغیراین شرایط متخصص ارتودنسی کارش دشوارتر می شود و بایستی تمام تلاش خود را بکند تا در صورت امکان بیمار بتواند در آینده هم مجبوربه تعویض نشود و از همان روکش قبلی استفاده کند.

ارتودنسی دندان روکش دار

روکش، دندان روکش شده ابتدا باید مورد بررسی قرار گیرد تا از نظرکیفیت برای تحمل نیروهای ارتودنسی آزمایش شودهم چنین وضعیت عصب کشی پرتز تاج لثه نیز باید مورد بررسی قرارگیردتاپس ازشروع درمان محدودیت هایی باتداخل ارتودنسی نداشته باشد.
در مواردی که بریج دندانی وجود داشته باشد به دلیل متصل بودن دندان ها به یکدیگر، امکان حرکت آنها با ارتودنسی نیست و در این صورت باید بریج ابتدا برداشته شود یا روکش ها از هم جدا شوند.
اتصال براکت یا نگین ارتودنسی به روی دندان‌هایی که روکش دارند

اتصال براکت یا نگین ارتودنسی روی دندان‌هایی که روکش دارند تکنیک خاصی را می‌طلبد و ظرافت بیشتری دارد.  ‌گاه لازم می‌شود از بند‌های ارتودنسی در این مورد استفاده شود،
گاه لازم می‌شود روکش‌های مجاور هم تراش بخورند و جدا شوند و یا حتی بعد‌ها روکش‌ها عوض شوند. گاه فرد بریج دارد یعنی بین دو دندان با روکش پل زده شده که دندانی که وجود ندارد جایگزین شود، در این موارد تنظیم زاویه براکت‌ها دقیق‌تر و حساس تر هم می‌شود.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی نامرئی





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: