حلقه ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

حلقه ارتودنسی از اجزاء مهم ارتودنسی است و  نقش بسزایی در رفع اختلالات دندان دارد. در واقع چون براکت ها در عقب دندان ها قرار نمی‌گیرند، به جای براکت از بند یا حلقه ارتودنسی استفاده می‌شود. حلقه ها در مقایسه با براکت از دوام بیشتری برخوردار است و فشار زیادی را تحمل می‌کند. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

حلقه ارتودنسی چیست؟

این حلقه با توزیع نیرو بین دندان ها، ناهنجاری های مربوط به آن را برطرف می‌کند. در ارتودنسی های قدیمی استفاده از حلقه متداول تر بود. در حال حاضر نیز از این حلقه ها استفاده می‌شود. این حلقه ها به دور دندان های آسیای بزرگ پوشانده می شود و با سیمان ارتودنسی ثابت می‌شوند. برای قرار دادن حلقه دور دندان ابتدا باید با جداشونده بین دندان های آسیا فضایی ایجاد کرد تا قرارگیری حلقه راحت تر باشد. حلقه به اندازه دندان تنظیم می شود و روی دندان قرار می‌گیرد؛ سپس از دندان خارج می‌شود تا قسمت داخلی حلقه به طور کامل خشک شود. از سیمان در قسمت داخلی حلقه استفاده می شود و سپس روی دندان قرار می‌گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر خدیوی مراجعه کنید.

خصوصیات حلقه ارتودنسی

  • راحت جایگذاری شود.
  • خاصیت ارتجاعی داشته باشد.
  • مقاومت آن باید زیاد باشد.
  • مواد سازنده آن باکیفیت باشد.

حلقه ارتودنسی که به آن بند ارتودنسی نیز گفته می‌شود، از وسایل مورد استفاده در درمان ارتودنسی است. این حلقه از نوارهای دندان آسیاب است که به دور آن دندان ها قرار می‌گیرد. وظیفه این حلقه ها حمایت از بریس ارتودنسی است و آن ها را ثابت در جای خود نگه می‌دارد. این حلقه ها در همه افراد نصب نمی شود و به طور معمول سبب یکپارچگی دندان ها می‌شود. با این کار دندان ها آسیب نمی بینند و از شل شدن آن ها جلوگیری می‌شود. حلقه می تواند بخشی از براکت فلزی محسوب شود.

با حلقه ارتودنسی می‌توان با نقطه اتصال محکم و پایدار سبب اصلاحات اساسی دندان شد. این حلقه ها همانند براکت به سطح دندان چسبانده نمی‌شوند، بلکه دندان را احاطه می‌کنند. جنس این حلقه ها از استیل است ولی حلقه های پلاستیکی و سرامیکی نیز استفاده می‌شوند. حلقه های پلاستیکی یا سرامیکی شفاف هستند و در معرض دید افراد قرار نمی‌گیرند. حلقه های پلاستیکی و شفاف نیز کارکردی شبیه به حلقه های استیلی دارند. برای ثابت نگه داشتن حلقه ها، از سیمان دندانپزشکی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: