بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت
نوشته شده توسط : نت ویر

در این مقاله بررسی میکینیم بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت بر سفید کردن دندان‌ها و معایب و مزایای هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یک روش غیرتهاجمی برای سفید کردن دندان‌هایی است که به صورت ژنتیکی به دلیل مصرف مواد غذایی که باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند، به دلیل افزایش سن، و بیماری‌های دهان و دندان‌ زرد و کدر شده‌اند. برای سفید کردن دندان‌ها به روش بلیچینگ، از یک ماده شیمیایی به نام اکسیژن پراکسید استفاده می‌شود. این ماده با اکسید کردن رنگ‌دانه های اضافی که روی سطح دندان‌های شما قرار گرفته‌اند، دندان‌های شما را سفید و زیبا می‌کند.

بیشتر بخوانید... طرح لبخند

مزایا و معایب احتمالی استفاده از بلیچینگ برای سفید کردن دندان‌ها کدام اند؟

یک روش غیرتهاجمی است که در آن نیازی به تراشیدن مینای سطحی دندان‌ها، برای سفید کردن آن‌ها، وجود ندارد. هر چند این روش به دندان‌های اصلی شما آسیبی نمی‌زند؛ اما بهتر است به این نکته توجه کنید که استفاده از این روش، یک روش قطعی دائمی برای سفید کردن دندان‌های شما نیست. نتیجه انجام این کار، می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد و به طور قطعی نمی‌توان گفت که با انجام این کار دندان‌های شما کاملا سفید و مرواریدی می‌شوند.

کامپوزیت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کامپوزیت دندان یک روش زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی است که برای ترمیم و اصلاح دندان‌هایی که لب پر شده، آسیب جزئی دیده‌اند یا لکه دارند استفاده می‌شود. برای انجام این کار، دندانپزشک ترمیمی خوب سطح نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و بعد از آن، ماده کامپوزیت را روی دندان‌های شما ریخته و به آن شکل می‌دهد. تراشیدن سطح دندان‌ها، به این دلیل انجام می‌شود که دندان‌ها پس از انجام کامپوزیت غیرطبیعی و حجیم به نظر نرسند.

مزایا و معایب احتمالی انجام کامپوزیت روی دندان‌ها چیست؟

کامپوزیت دندان یک روش تهاجمی است که در آن قسمتی از مینای دندان شما برداشته می‌شود و این کار برگشت پذیر نیست. طول عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان، از انجام بلیچینگ روی دندان‌ها بیشتر است؛ با این حال این روش هم دائمی و همیشگی نبوده و روکش‌های کامپوزیتی ممکن است پس از گذشت چند سال، آسیب ببینند. این روکش‌ها با رنگی طبیعی و بسیار شبیه به رنگ دندان‌های شما ساخته می‌شوند؛ اما به این دلیل که خیلی نازک هستند، نمی‌توانند دندان‌های خیلی زرد شما را سفید و مرواریدی کنند.

بیشتر بخوانید... بستن فاصله بین دندان ها





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: