ارتودنسی دندان اقساطی
نوشته شده توسط : نت ویر

بیماران ارتودنسی دندان به دلیل هزینه های بالای آن تمایلی به انجام ارتودنسی ندارند؛ اما برای رفاه حال بیماران می توانند از ارتودنسی دندان اقساطی استفاده کنند و درمان ارتودنسی را شروع کنند. می توان نحوه پرداخت اقساط را به تعداد جلسات در بازه زمانی درمان بستگی داد.

هزینه ارتودنسی

هزینه های ارتودنسی به نوع آن بستگی دارد  که معمولا نوع ارتودنسی بعد از معاینات بالینی متخصص ارتودنسی در تهران و نتیجه گیری او مشخص می شود و حائز اهمیت است که بیمه نسبت به ارتودنسی و زیبایی هیچ تقبل هزینه ای ندارد و هزینه های ارتودنسی نیز به تعداد جلسات، نوع درمان و سختی کار بستگی دارد؛ که با جلسات مشاوره می توان به سادگی هزینه ها را براورد عملیات درمان را شروع کرد.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی متحرک

بیماران می توانند ابزارهای ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج کنند. این ابزارات طبق قالب گرفته شده از بیمار، طراحی می شوند و در اختیار بیمار قرار می دهند.

ارتودنسی ثابت

برای صاف کردن و حرکت دادن دندان ها معمولا از ارتودنسی ثابت استفاده می کنند. در ارتودنسی ثابت ابزارها و براکت ها و سیم ها قابلیت تحرک ذارند، اما بیمار بدون دستور دندانپزشک در هر زمان نمی تواند آن ها را از دهان خود خارج کند.

ارتودنسی دیمون

بیمارانی که دچار ناهنجاری های شدید در دندان های خود هستند، معمولا از ارتودنسی دیمون استفاده می کنند.

ارتودنسی نامرئی

در ارتودنسی نامرئی یا همان کلیر لینر از طلق های مقاوم و شفاف به جای براکت ها و سیم استفاده می شود. در این روش از دندان های فرد قالب گرفته می شود، سپس با دستگاه طراحی سه بعدی ساخته می شود.

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال همان کارایی ارتودنسی ثابت را دارد.

ارتودنسی شفاف

در این روش از درمان به جای سیم و براکت ها از سرامیک استفاده می شود.

ارتودنسی فانکشنال

در ارتودنسی فانکشنال ناهنجاری های استخوان فک را اصلاح می کنند. عموما این روش درمان مناسب افرادی است که به سن بلوغ نرسیده اند و فک کامل نشده است و نام دیگر ارتودنسی فانکشنال، ارتوپدی نوع یک است.

بیشتر بخوانید ... دکتر خدیوی





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: