چگونه هزینه های خودرو را در فصول سرد کاهش دهیم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

بارها پیش آمده که با شروع فصل پاییز و زمستان ماشین های ما خرج زیادی روی دستمان گذاشته اند. تعمیرات اساسی و میزان زیاد هزینه که خوشایند هیچکدوم از ماها نیست. با چند تا ترفند کوچیک میشه این هزینه ها رو کاهش داد. با فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارت همراه باشید.

بیشتر بخوانید... روغن گیربکس کیا

بخاری خودرو

به طور کلی ، بخاری با گرمای موتور کار میکند. موتور برای کار کردن، باید بنزین بسوزاند که گرما تولید میکند. گرمای تولید شده از طریق لوله هایی از موتور خارج شده و به داخل رادیاتور رفته که از یک سری لوله های مارپیچ تشکیل شده و در جلوی خودرو قرار دارد تا با استفاده از جریان هوا ، دمای آن کاهش یافته به داخل موتور برگردد. قسمتی از آبی که برای خنک کردن موتور استفاده میشود، با استفاده از شلنگی که در مسیر رادیاتور آب ماشین تعبیه شده، به نام شلنگ بخاری، به رادیاتوری کوچک تر انتقال یافته و گرمای ناشی از آن، از یک فیلتر رد شده و به داخل کابین خودرو راه میابد. به رادیاتور دوم و کوچکتر، رادیاتور بخاری گفته میشود.

حالا شاید برایتان سوال شده باشد که چگونه شما میتوانید به راحتی، انتخاب کنید که هوای سرد یا گرم وارد کابین شود و میتوانید آنرا به راحتی عوض کنید؟ این قابلیت به لطف قطعه ای به نام دمپر یا دریچه تقسیم هوا در دسترس شما قرار گرفته است. زمانی که این دریچه کار کردش به مشکل بخورد، سیستم تهویه هوای ماشین شما هوای گرم و سرد را همزمان وارد کابین میکند و تجربه نا خوشایندی برای شما رقم میزند.

ترمز دستی الکتریکی

در حالت کلی، دو نوع ترمزدستی الکترونیکی وجود دارد که تفاوت‌هایی با هم دارند. در نوع اول، ترمز‌های عقب به وسیله کابل (مانند ترمز دستی‌های مکانیکی) فعال می‌شوند، با این تفاوت که یک موتور برقی کار دست راننده را انجام داده و نیروی مورد نیاز برای فعال‌سازی ترمزدستی را تامین می‌کند. در این خودروها، ترمزدستی با فشردن یک دکمه، فعال یا غیرفعال شده و توسط یک چیپ الکترونیکی تنظیم می‌گردد.

ولی در نوع دوم، موتور الکتریکی ترمز دستی در کالیپر ترمز چرخ عقب جاسازی شده است. در این سیستم هیچ گونه کابلی وجود نداشته و ترمزدستی به واسطه نیروی الکتریکی فعال می‌گردد، در صورت فشردن دکمه و فعال شدن ترمزدستی، چراغ نمایشگر روی دکمه فعال سازی روشن شده و صدای هشدار نیز شنیده می‌شود.

کلیپر ترمز

اکثر ماشین های امروزی، به جای ترمز کاسه ای از دیسک ترمز استفاده میکنند. کلیپر ترمز، قسمت بسیار مهم از این نوع ترمز است که بدون آن عملا ترمز شما کار نمیکند.





:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: