بررسی کیا اپتیما JF، خودرو محبوب کره‌ای در بازار ایران
نوشته شده توسط : نت ویر

در ادامه نسل چهارم کیا اپتیما JF 2016-2017 را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و شاخصه‌های ظاهری، فنی، آپشن‌ها و وضعیت فروش آن را در بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم. با فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری کیا اپتیما JF

طراحی ظاهری اپتیما ۲۰۱۶ به گونه‌ای انجام شده که علاوه بر جذب خانواده‌ها و افراد مسن‌تر، توانایی ایجاد هیجان و جاذبه درونی در مشتریان جوان‌تر را نیز داشته باشد و بدین ترتیب بتواند اقشار مختلف را به سوی خود بکشاند؛ انصافا هم باید اعتراف کرد که تا حد زیادی در این زمینه موفق ظاهر شده است.

چراغ‌های جلو کیا اپتیما ۲۰۱۶ با حالتی کشیده و خشن ترسیم شده که با حالتی اخم‌آلود در دو طرف جلو پنجره مخصوص کیا (پوزه ببر) قرار گرفته‌ و فرم چهره نسبتا خشن و قاطعی را برای این سدان کره‌ای به ارمغان آورده‌ است. فرم طراحی سپر و مجاری هوای روی آن نیز بر مهیج‌تر جلوه کردن چهره اپتیما نسل چهارم تاثیر مثبت و بسزایی داشته‌اند.

همچنین گرچه اثر چندانی از حجم پردازی‌های اغراق‌آمیز روی بدنه کیا اپتیما JF به چشم نمی‌خورد اما طراحان سعی داشته‌اند برخی حجم‌دهی‌های جزئی را با فرم کلی بدنه تلفیق داده و نمایی ذاتا عضلانی برای این سدان جذاب به وجود آورند. در ناحیه عقب نیز شاهد فرم کشیده و ساده چراغ‌های اصلی هستیم که شمایل اسپرتی را برای نمای پشت این خودرو به وجود آورده‌اند. استفاده از دیفیوزر و سراگزوزهای بیضی شکل در زیر سپر عقب نسخه جی تی لاین نیز در هر چه بهتر جلوه کردن نمای پشت اپتیما جی اف تاثیر مثبتی داشته است.

بررسی مشخصات فنی کیا اپتیما ۲۰۱۶

اپتیما نسل چهارم نیرویی برابر با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور را از یک پیشرانه تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تزریق مستقیم GDi دریافت می‌کند. این میزان نیرو توسط یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به سوی محور جلو انتقال داده خواهد شد. بهره‌گیری از چنین سامانه فنی سبب شده تا کیا اپتیما ۲۰۱۶-۲۰۱۷ بتواند ظرف مدت زمان ۹.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین حداکثر سرعت این سدان ۱۴۷۵ کیلوگرمی و میانگین مصرف سوخت آن به ترتیب برابر با ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت و ۸.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

بیشتر بخوانید





:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: