کیا اسپورتیج 2018
نوشته شده توسط : نت ویر

کیا اسپورتیج یک کراس اوور کامپکت است که نخستین بار در سال 1993 معرفی و وارد بازار جهانی شد اما ما در مورد نسل چهارم آن صحبت می‌کنیم.

نسل چهارم کیا اسپورتیج در سال 2015 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی و از سال 2016 وارد بازارهای جهانی شد.  با فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس همراه باشید.

نقد کارشناسی کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج یک کراس اوور کامپکت کره‎‌ای است که از سال 1993 تاکنون و در نسل چهارم بر روی خط تولید کمپانی کیا قرار دارد. ما در مورد همین نسل چهارم صحبت می‌کنیم که در سال 2017 توسط اطلس خودرو به بازار کشورمان راه پیدا کرد.

کیا اسپورتیج نخستین بار در نسل دوم به بازار کشورمان راه یافت و در نسل سوم و چهارم هم این روند ادامه پیدا کرد. نکته مهم این است که نسل چهارم اسپورتیج برخلاف نسل‌های قبلی، موفقیت چشمگیری کسب نکرد و با وجود بالا رفتن محبوبیت خودروهای شاسی بلند، به فروش زیادی دست نیافت. البته اصلی‌ترین دلیل این اتفاق، وجود رقیبی چون هیوندای توسان بود.

بیشتر بخوانید... لوازم یدکی کیا

طراحی خارجی کیا اسپورتیج 2017، تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل قبل تجربه کرد و تبدیل به یک خودرو کاملا متفاوت شد. در شکل چراغ‌ها در جلو و عقب کاملا متفاوت است و نظرات متفاوتی در مورد چراغ‌های جلو وجود دارد. به طوری که برخی آن را زیبا و بسیاری دیگر آن را زشت و بدترکیب می‌دانند.

طراحی کابین کیا اسپورتیج 2018 ساده اما منظم و بدون شلوغی بی جهت است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده و ورودی‌های هوا در کنار آن و کلیدهای کنترلی در زیر آن قرار دارند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین عالی است و سواری اسپورتیج کیفیت مطلوبی دارد.

کیا اسپورتیج 2018 از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی هم وضعیت خوبی دارد و امکاناتی نظیر ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه گرمکن، چراغ‌های جلو LED، کروز کنترل، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

موتور به کار رفته در کیا اسپورتیج حجم 2.4 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 181 اسب بخار قدرت و 237 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال قدرت یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.





:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: