نقش iot در زندگی چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

چرا IoT مهم است؟ آیا نقشی در زندگی ما ایفا می کند؟

در کل، IoT سطح آگاهی ما از دنیای اطراف را بالا می برد و پلتفرمی است که به تغییر شرایط در محیط واکنش نشان داده و می گوید که حواسش روی ما جمع است. مانند ظهور خودِ اینترنت، اینترنت اشیاء کاربردهای زیادی دارد که آنها را می توان از کوچک تا درشت و از بی اهمیت تا بسیار مهم طبقه بندی کرد. در اینجا، به کاربردهای بزرگ و مهم آن می پردازیم.

ستاد بحران هوشمند

  • قابلیت پیش بینی با دقت بر جزئیات،
  • سرکوب شرایط مسبب آتش سوزی جنگل ها قبل از اینکه از کنترل خارج یا حتی شروع شوند،
  • قادر به ساختن تیم های ستاد بحران و امداد رسانی برای سریع ترین واکنش در برابر مدیریت تخلیه مناطق مورد نظر؛

همه ی این ها خدماتی هستند که IoT در مواقعی مثل بروز زلزله، سیل، بهمن و سایر بلایای طبیعی می تواند به ستاد بحران ارائه دهد.

مدیریت شهری هوشمند

اینترنت اشیاء با اتوماسیون و خودکار سازی مدیریت ترافیک شهرها و شهرستان ها؛ ایجاد پارکینگ های هوشمند؛ خودکار سازی استفاده از امکانات، تولید و توزیع در مقیاس بزرگ در کنار کاهش پسماندها و ضایعات می تواند مدیریت شهری را با توجه به ظرفیت ها و سیستم های موجود بهبود بخشد.

مراقبت هوشمند از سلامتی

اینترنت اشیا وجود لباس هایی برای تشخیص مشکلات سلامتی قبل از بروز آنها، آماده کردن داروهای حیاتی در مواقع ضروری برای بیمار و خبر کردن اعضای خانواده بیمار در مواقع لزوم را ممکن می سازد.

خانه هوشمند

شاید بتوان گفت که IoT بیشتر و زودتر از هر مکان دیگری، به خانه ها نفوذ کرده است. وجود یخچال، لباسشویی، اسپیکر و وسایل هوشمند دیگر برایمان به قدری عادی شده که شاید به نحوه عملکرد و منشا هوشمند بودنشان فکر نکنیم. به تازگی، IoT در گجت های دیگری مثل پرده هوشمند ، سیستم امنیتی هوشمند ، سنسور دما و رطوبت هوشمند و بسیاری تجهیزات دیگر به خانه هوشمند راه پیدا کرده و باعث افزایش رفاه و راحتی شده است.

اینترنت اشیا صنعتی چیست؟

اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) یا انقلاب صنعتی چهارم نام هایی هستند که به کاربرد تکنولوژی اینترنت اشیا در فضاهای تجاری اطلاق می شوند. مفهوم IIoT مشابه IoT است و در آن، ترکیبی از سنسورها، شبکه های بی سیم، داده ها و آنالیزهای گسترده برای سنجش و بهینه سازی پروسه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر IIoT در کل زنجیره تامین به کار گرفته شود و نه تنها در چند کمپانی، حتی با تحویل زودتر از موعد مواد و مدیریت تولید از ابتدا تا پایان، تاثیر آن چند برابر می شود. افزایش بهره وری نیروی کار و صرفه جویی در هزینه ها دو هدف اصلی هر کسب و کاری هستند اما اینترنت اشیا صنعتی می تواند جریان های درآمد جدیدی را برای هر تجارت ایجاد کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 1371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: