نگاهی به هیوندای الانترا GT مدل 2018
نوشته شده توسط : نت ویر

هیوندای الانترا GT جدید از بهار امسال (بهار 96) وارد بازار آمریکا شده و رقابت خود را با نسخه‌های هاچبک شورولت کروز و هوندا سیویک آغاز خواهد کرد. این کره‌ای جویای نام در مدل 2018 ظاهر تروتازه‌ای داشته و از قوای فنی به‌روزرسانی شده سود می‌برد و امیدوار است بتواند جایگاه مناسبی میان رقبا بدست آورد.

طراحی آن با سبک اروپایی انجام شده و قرابت زیادی با نسل آینده هیوندای i30 دارد. طبق ادعای کمپانی، ابعاد بدنه در مقایسه با نسل پیش از خود طویل‌تر، عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده است. همانند سایر مدل‌ها جلوپنجره عمودی پیشین جای خود را به نمونه شش ضلعی جدید با طرح آبشاری داده و نمای مدرنی به دماغه خودرو می‌بخشد. چراغ‌های باریک و کشیده جلو نیز به خوبی با کاپوت بلند و کشیده و نیز خطوط روی بدنه تکمیل می‌شوند.

به‌منظور بهبود پویایی رانندگی، فولاد مقاوم مورداستفاده در شاکله اصلی خودرو را به دو برابر افزایش داده‌اند. نتیجه نهایی نیز طبق گفته‌های هیوندای با وجود کاهش وزن 61 پوندی، 22 درصد مقاوم‌تر است.

قلب الانترا GT همان بلوک 2 لیتری چهار سیلندر خطی سابق است. حداکثر توان خروجی از 173 اسب بخار قبلی به 162 اسب بخار تقلیل پیدا کرده و از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا خودکار به محور محرک می‌رسد.

مدل‌های اسپرت از پیشرانه جدید 1.6 لیتری توربو چهار سیلندر با توان و گشتاور به ترتیب 201 اسب بخار و 265 نیوتون‌متر به همراه جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کلاچه خودکار استفاده می‌کنند. در محور عقب بجای تعلیق میل پیچشی سابق نمونه چنداتصالی کاملاً مستقل به چشم می‌خورد. رینگ‌های 18 اینچی (جایگزین انواع 17 اینچی سابق) و دیسک ترمزهای بزرگ‌تر در جلو و عقب هم از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

داخل اتاق فضای کاملاً تازه‌ای منتظرتان است. از تجهیزات و ویژگی‌های این قسمت می‌توان به سامانه اطلاعات و سرگرمی کاربردی‌تر، قرارگیری صفحه‌نمایش 8 اینچی لمسی جدید در بالاترین نقطه کنسول جلو و پشتیبانی از رهیاب و نمایش ترافیک، اپل کارپلی، آندروید اتو، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، تهویه هوای دو منطقه‌ای و سامانه‌های ایمنی شامل ترمز اضطراری خودکار باقابلیت تشخیص عابر پیاده، کمکی حفظ خط حرکت، تشخیص نقاط کور، هشدار عبور و مرور از عقب و کروز کنترل انطباقی مجهز به استارت/استاپ اشاره کرد.

هیوندای معتقد است حجم صندوق عقب و فضای سرنشین داخل اتاق به ترتیب بالغ بر 708 و 2732.5 لیتر می‌باشد؛ درنتیجه از EPA انتظار دارد علی‌رغم حضور الانترا GT در میان هاچبک‌های کامپکت، آن را جزو خودروهای بزرگ طبقه‌بندی کند.





:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: