بلیچینگ دندان چیست و چه کارایی دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

به عمل سفید کردن و سفید شدن دندان ها بلیچینگ گفته می شود. اگر شما به لبخند زیبا تری نیاز دارید و یا رنگ دندان هایتان عوض شده یا زرد رنگ شده اند، می توانید از عمل بلیچینگ دندان استفاده کنید. همچنین شما برای بلیچینگ دندان دوراه پیش رویتان وجود دارد:

  1. بلیچینگ دندان در دندانپزشکی
  2. بلیچینگ دندان در منزل

در هر دو گزینه برای سفید کردن دندان ها توسط بلیچینگ از مواد سفیدکننده مبتنی بر پراکسید استفاده می‌شود. سیستم های خانگی حاوی 3 تا ۲۰ درصد پراکسید هستند و عوامل سفید کننده دندان که در مطب توسط دندانپزشک ترمیمی خوب روی دندان شما انجام می شود، حدود ۱۵ درصد تا ۴۳ درصد حاوی پراکسید می باشند.

به طور کلی هر چقدر مدت زمان بیشتری محلول مورد نظر روی دندانهایتان نگه داشته شود دندان هایتان سفید تر می شود با این حال، هر چه درصد پراکسید موجود در محلول سفید کننده بیشتر باشد، باید مدت زمان کمتری روی دندان باقی بماند.

تعریف بلیچینگ دندان

در واقع بلیچینگ ‌دندان ماده اصلی اش سفید کننده دندان است که محتویات آن با پراکسید هیدروژن است که باعث اکسید شدن رنگ دانه های رسوب کرده بین مینای دندان و روی دندان می‌شود و آنها را از بین می برد. به مرور زمان این ماده به قسمت های زیر مینای دندان نفوذ می کند و رنگ شان را روشنتر می‌کند و باعث سفید شدن دندان هایتان می شود.

سفید کردن دندان در دندانپزشکی

در مورد بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی یا خانه نکات مثبت و منفی برای هر کدامشان وجود دارد. اما قبل از اینکه از کیت های سفید کننده دندان در خانه استفاده کنید، حتماً باید با دندانپزشک خود مشاوره داشته باشید تا بتوانید نتیجه خوبی ببینید.

 بلیچینگ دندان در خانه

برخی از افراد برای اینکه سطح دندان هایشان را سفید کنند ترجیح می‌دهند از بلیچینگ نوع خانگی استفاده کنند؛ اما باید توصیه هایی را همیشه مد نظر داشته باشند.  برخی از افراد پس از مدتی بسیاری از توصیه‌های دندانپزشکی را فراموش می‌کنند و یا نادیده می‌گیرند. به این دلیل است که توصیه می شود برای بلیچینگ دندان بهتر است به دندان پزشکی مراجعه کنید.

دندانپزشک پس از اینکه محافظ و ژل را به شما تحویل داد شما باید در خانه به طور منظم و برای مدت زمان مشخصی بین دو تا چهار هفته از ژل استفاده کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: