بعد از اتمام درمان ارتودنسی نامرئی چه چیزی در انتظار شما است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی نامرئی یکی از مهمترین و بهترین روش های ارتودنسی دندان است که بدون اینکه دیده شوند یا قابل توجه باشد باعث صاف شدن دندان های ما میشود. افراد زیادی از این دستگاه های نامرئی و شفاف ارتودنسی مانند اینوزیلاین ها، الاینرها و سایر پلاک های شفاف برای درمان و اصلاح موقعیت دندان ها و فک خود استفاده می کنند. برای برخی سوال پیش می آید که بعد از اتمام این درمان چه چیزی در انتظار ما خواهد بود. به عبارتی چه مراحلی بعد از ارتودنسی نامرئی باید طی شوند. این مقاله را بخوانید تا با پاسخ این سوال بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید... مجله تخصصی ارتودنسی دندان

بعد از ارتودنسی نامرئی ممکن است دندان ها دوباره کج شوند

شما برای درمان ارتودنسی با کمک اینوزیلاین ها و سایر پلاک های شفاف ارتودنسی باید تعداد زیادی از آن ها را استفاده کنید. هر پلاک شفاف تنها برای دو هفته استفاده میشود و باید تعویض شود زیرا دیگر نمیتواند دندان های شما را بیش از دو هفته صاف کند. بعد از این مدت زمان شما باید پلاک دیگری استفاده کنید که دندان های شما را یک مقدار دیگر صاف کند. بعد از استفاده از آخرین پلاک ارتودنسی نیز باید جهت حفظ موقعیت جدید دندان ها از نگهدارنده ها استفاده کنید. این نگهدارنده ها مانع از کج شدن یا تغییر مسیر دندان ها میشود. ریتینرها دو نوع هستند که در ادامه  مورد بررسی قرار گرفته اند.

نگهدارنده ثابت ارتودنسی

این ریتینر متشکل از یک سیم فلزی نازک است که ما آن را به پشت دندانهای شما روبروی زبان میچسپانیم. نگهدارنده های ثابت راه حل دائمی تری جهت حفظ موقعیت جدید دندان ها ارائه می دهند که خطر از دست دادن، گم شدن و افتادن نگهدارنده شما را از بین می برد.

نگهدارنده متحرک ارتودنسی

نگهدارنده ها یا ریتینرهای متحرک ارتودنسی دو مدل هستند که یکی سیم مانند است و دیگری مانند ارتودنسی نامرئی اینوزیلاین شفاف است. کسانی که برای صاف شدن دندان هایشان از ارتودنسی نامرئی با پلاک های  شفاف استفاده کرده اند بیشتر تمایل دارند بعد از درمان نیز از نگهدارنده های متحرک و شفاف ارتودنسی استفاده کنند.

از خدمات کلینیک بهترین متخصص ارتودنسی در تهران به ارتودنسی متحرک، ثابت ، ایمپلنت دندان و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: