ارتودنسی دیمون چیست و چرا محبوبیت زیادی دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

جدیدا سیستم دیمون بیشتر از روش های دیگر ارتودنسی دندان آن به گوش ما میخورد. چرا این نوع ارتودنسی تا این در بین مردم محبوب شده است؟ اصلا ارتودنسی دیمون چیست و چه فرقی با درمان های دیگر دارد؟ چه مزایایی دارد و چرا باید به آن فکر کنیم؟ پاسخ همه این سوالات را در مقاله کامل زیر پیدا کنید.

بیشتر بخوانید... مجله ارتودنسی دندان

ارتودنسی دیمون یعنی چی؟

دیمون انقلابی بزرگ در حوزه ارتودنسی ایجاد کرده و متخصصان معتقدند این سیستم ارتودنسی به نوعی رولز-رویس دنیای بریس های ارتودنسی است. این سیستم براکتی، به گونه ای طراحی شده که طول دوره درمان و صاف شدن دندان ها و مراجعه به متخصص ارتودنسی را کاهش داده و از طرفی باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و همچنین موجبات راحتی بیشتر بیماران را فراهم میکند. براکت دیمون به حفظ بیشتر بهداشت دهان و دندان کمک میکنند و به دلیل اینکه اغلب اوقات خودش، خودش را تنظیم میکند نیاز به مراجعه مکرر به کلینیک دندانپزشکی را به شدت کاهش میدهد.

نحوه کار ارتودنسی دیمون چیست؟

بر خلاف بریس های سنتی و فلزی مرسوم که در آن سیم های قوس دار ارتودنسی از میان براکت های فلزی عبور کرده و فشار لازم برای صاف شدن دندان ها، توسط متخصص باید مکررا تنظیم شود، در ارتودنسی دیمون، ویژگی براکت دیمون باعث میشود که یک مکانیزم اسلاید مانند به سیم قوس دار مخصوصی اجازه دهد تا آزادانه حرکت کرده و فشار وارد شده به براکت ها و دندان ها را تنظیمم کند.

به عبارتی، به جای اینکه چندین بار به صورت مکرر و تا پایان دوره درمان به متخصص مراجعه کنیم تا سیم قوس دار را تنظیم کند، براکت دیمون طوری تنظیم میشود، که بعد از حرکت دادن دندان ها به میزان مشخص و از پیش تعیین شده ای، سیم را آزاد گذاشته تا دوباره به طور آزادانه حرکت کرده و با اعمال فشار مشخص دیگری، دوباره دندان ها را کمی بیشتر به سمت صاف شدن سوق دهد. اینکار آنقدر ادامه پیدا میکند تا دندان ها صاف شوند.

تفاوت شاخص بریس معمولی با ارتودنسی دیمون چیست؟

با این تفاسیر احتمالا بتوانید تشخیص دهید که فرق ارتودنسی ثابت معمولی با ارتودنسی دیمون چیست. همانطور که ذکر شد مهمترین تفاوت میتواند کاهش درد ناشی از جابجایی دندان ها باشد زیرا با براکت دیمون فشار حساب شده ای به دندان ها وارد میشود و درد آن بسیار کمتر میشود.

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی به ارتودنسی نامرئی، متحرک و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: