ایمپلنت دندان و دیابت
نوشته شده توسط : نت ویر

دیابت بیماری چندان ساده ای نیست و اگر نتوان آن را مدیریت کرد زندگی کردن با آن بسیار مشکل خواهد بود. دیابتی ها هموارده دغدغه های سلامتی زیادی در رابطه با بیماری خود دارند. برای مثال آن ها همواره بابت سلامت دهان و دندان خود نگرانند و حتی اگر دندانی از دست بدهند بسیار سخت میتوانند جایگزینی برای آن پیدا کنند. ما در این مقاله میخواهیم ببینیم که آیا دیابتی های میتوانند ایمپلنت کنند و برای دندان های از دست رفته خود یک ایمپلنت دندان عالی داشته باشند یا خیر. با بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی دندان همراه باشید.

دیابت و ایمپلنت: دیابت یک عامل خطر برای ایمپلنت گذاری است

یکی از نگرانی های رایج و شایع در خصوص مبتلایان به دیابت نوع 1 یا نوع 2 این است که آیا با وجود شرایط و وضعیت بیماری‌شان می‌توانند ایمپلنت دندان داشته باشند؟ آن ها به این موضوع فکر میکنند که کاشت این وسیله در فک‌شان چه تاثیرات مثبت و منفی روی سلامتی آن ها خواهد گذاشت؟ این بیماران حق دارند نگران باشند. زیرا دیابت و ایمپلنت میتوانند کمی با هم مشکل و تداخل داشته باشند. به عبارتی دیابت میتواند احتمال شکست ایمپلنت و ناموفق بودن آن را افزایش دهد. چون زخم ها در بیماران دیابتی به کندی ترمیم میشوند. اما این باعث نمیشود که ما این عزیزان را از عمل کردن منصرف کنیم.

وقتی میگوییم که انجام جراحی ایمپلنت برای برخی از بیماران با خطر شکست مواجه است به این معنی نیست که عمل این اشخاص حتما با شکست مواجه میشود. برای مثال اگر میگوییم دیابت یک خطر بزرگ برای کاشت ایمپلنت است به هیچ وجه منظورمان این نیست که تک تک عزیزانی که دیابت دارند نمیتوانند ایمپلنت داشته باشند.

بنابراین هرچند کاشت ایمپلنت برای دیابتی ها امکان پذیر است، اما کسانی که دیابت دارند در خطر بیشتری برای شکست ایمپلنت و یا ناموفق بودن آن قرار دارند. مخصوصا اگر دیابت از کنترل خارج شده باشد و یا در مدیریت آن سهل انگاری شود احتمالا متخصص و جراح دندان اصلا زیر بار عمل نرود. اما خوشبختانه اگر دیابت از چند ماه قبل از عمل به خوبی کنترل شود، بدون هیچ مشکلی و با امید بیشتری میتوان عمل را انجام داد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: