اینله و انله دندان چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

فرض کنید یکی از دندان های شما بر اثر هر علتی دچار پوسیدگی شده و این پوسیدگی دندان باعث ایجاد حفره کوچکی در دندان شما شده است. در حالت معمول وقتی به یک دندانپزشک ترمیمی خوب مراجعه میکنید، دندانپزشک حفره دندان ایجاد شده را با کمک مواد پرکننده مخصوصی پر میکند. اما اگر بخش زیادی از دندان از بین رفته باشد و حفره خیلی بزرگ باشد، دیگر مواد پر کننده اثرگذار نخواهند بود. در این حالت دندانپزشکان از روش هایی به نام اینله و انله دندان برای پر کردن حفره ایجاد شده استفاده میکنند.

مقدمه ای بر اینله و انله دندان

پر کردن دندان ابتدایی ترین، اما مؤثرترین روش برای ترمیم دندان و بازگرداندن کارایی آن است. مواد پر کننده تنوع زیادی دارند و قادرند با بستن حفره دندان ایجاد شده علاوه بر حفظ قدرت جویدن شخص، مانع جمع شدن باکتری ها و میکروب ها در حفره شوند. در واقع بستن دندان با مواد پر کننده به معنی پیشگیری از بروز بیماری نیز هست. بنابراین، پر کردن یک روش درمانی بسیار مؤثر است.

با پیشرفت دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی اکنون مواد پر کننده به صورت همرنگ دندان نیز تولید میشود که باعث میشود کسی متوجه پر شدن دندان های شما نشود و تمایل استفاده از آن ها نیز بیشتر شود.

اینله کردن دندان چیست؟

اینله دندان در واقع همان عملکردی را دارد که پرکننده های دندانی دارند. ما در این روش بخشی از دندان که بیش از حد پوسیده است و پوسیدگی بیشتر در بخش میانی دندان است را ترمیم میکنیم. بعد از برداشتن بخش پوسیده و تمیز کردن اطراف آن، ما دندان را اینله و انله میکنیم.

اصل فرآیند اینله دندان بسیار شبیه به پر کردن دندان است، اما به جای پر کردن فضای داخلی و توخالی دندان ها، اینله به صورت یکدست فضا را پر میکند.

چه کسانی باید اینله و انله دندان را انجام دهند؟

بیمارانی که دندانهایشان به شدت شکسته یا پوسیده شده اند، کاندیداهای ایده آلی برای اینله ها هستند. زیرا پوسیدگی بیش از حد دندان ها از طریق روش های دیگر مانند پر کردن دندان با کامپوزیت ترمیم نمی شود.

انله دندان چیست؟

انله یک نسخه بزرگتر از اینله است که در آن بخش اعظم دندان های آسیاب دچار فرسایش و پوسیدگی شده است. همانطور که میدانید دندان های آسیاب 4 برآمدگی جانبی دارند و زمانی که بیش از دو برآمدگی دچار آسیب شوند ما به جای مواد پر کننده معمولی از انله دندان برای ترمیم استفاده میکنیم.

ایمپلنت دندان

روکش های تمام سرامیک





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: