بلیچینگ و سفید کردن دندان ها بعد از ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

چه آرامش بزرگی وقتی بعد از یک مدت طولانیِ چندین ماهه، بلاخره دستگاه های ارتودنسی دندان برداشته میشوند. و چه نا امیدی بزرگی وقتی بعد از برداشتن بریس ها، دندان ها نه تنها سفید نیستند بلکه زرد هم شده اند. براستی چرا بعد از برداشتن این دستگاه ها دندان ها تغییر رنگ میدهند؟ چطور باید دوباره دندان ها را سفید کرد؟ اصلا چطور باید به بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان بعد از ارتودنسی پرداخت؟ با بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی همراه باشید تا در این مقاله به صورت مفصل و کامل در این باره اطلاعاتی به شما تقدیم کند.

همه به بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان ها بعد از ارتودنسی نیاز دارند

موضوع تغییر رنگ دندان ها در میان کسانی که تحت درمان ارتودنسی قرار میگیرند امری طبیعی است. مخصوصا در کسانی که توجه کمتری به  بهداشت دهان و دندان خود دارند و برای مثال به طور منظم مسواک نمیزنند یا سیگار میکشند، این تغییر رنگ واضح تر است. در ادامه با تمام علل زرد شدن دندان در ارتودنسی و نحوه سفید کردن آن بعد از برداشتن دستگاه ها آشنا خواهیم شد.

پوسیدگی دندان

طرح لبخند

زرد شدن دندان بعد از ارتودنسی، چرا بعد از ارتودنسی دندان ها زرد میشوند؟

به طور معمول در اغلب افرادی که ارتودنسی ثابت انجام میدهند، روی دندان های خود لکه های زرد یا حتی سفید رنگی ایجاد میشود. هرچند که شاید این تغییررنگ یا لکه دار شدن جزئی باشد، اما در هر صورت ناخوشایند است. این تغییر رنگ بی دلیل نیست و خود به خود تنها به خاطر دستگاه های ارتودنسی انجام نمیشود. در ادامه با چند علت زرد شدن دندان بعد از ارتودنسی اشاره خواهد شد.

1.پلاک دندان عاشق براکت های ارتودنسی!

2. عدم آموزش به بیمار!

3. تنبلی علت زردی دندان بعد از ارتودنسی !

4. سفید کردن بیش از حد دندان

5. ارتودنسی رنگی

آیا بلافاصله بعد از براشتن بریس ها میتوان بلیچینگ دندان کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله شما میتوانید بلافاصله بعد از برداشتن بریس ها شروع به سفید کردن دندان خود کنید. اما باید برای اینکار توصیه ها و نکاتی را رعایت کنید. از آنجایی که مینای دندان بلافاصله بعد از خارج کردن بریس ها تا حدود 1 ماه بعد از آن حساس است لذا استفاده ناشیانه از برخی روش های بلیچینگ میتواند به مینای دندان آسیب برساند و آن را دچار فرسایش کند.

روکش های تمام سرامیک

لمینت دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: