بلیچینگ (سفید کردن) دندان با لیزر دیود
نوشته شده توسط : نت ویر

درمان های زیبایی محافظه کارانه یا کم تهاجمی دندانپزشکی (کمترین نیاز به تغییر و مداخله در بافت های طبیعی دندان و لثه) روز به روز بین مردم محبوب تر می شوند. بلیچینگ دندان  (سفید کردن دندان) یکی از این روش های درمانی هست که در موارد تغییر رنگ دندان ها کاربرد دارد. سفیدکردن دندان‌ها فقط به دنیای امروز محدود نمی‌شود.استفاده از هیدروژن پروکساید برای ازبین بردن لکه‌ها و سفیدکردن دندان‌ها به سال 1884 میلادی برمی‌گردد. تقاضا برای طرح لبخند سفید و جذاب از سال ها قبل وجود داشته و همچنان این درخواست ادامه دارد. با دندانپزشک ترمیمی خوب همراه باشید.
بنابراین برای برآوردن این خواسته افراد به سراغ یکی از روش‌های سفیدکردن دندان‌ها می‌روند. روش‌های درمانی زیادی برای سفیدکردن دندان یا بلیچینگ در منزل و یا داخل مطب وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده، ژل‌ها، تری ها و … اشاره کرد. بلیچینگ تغییر رنگ های خارجی و داخلی دندان ها را از بین می‌برد و رنگ آن‌ها را سفید می‌سازد. با این روش می‌توان لکه‌های ناشی از غذاها و نوشیدنی ها، سن و همچنین تغییر رنگ های مربوط به برخی بیماری‌های دهانی و دندانی را برطرف نمود و سفیدی را به دندان‌ها بازگرداند.

امروزه بلیچینگ دندان با استفاده از ژلی صورت می‌گیرد که در ترکیب آن هیدروژن پروکساید وجود دارد و با استفاده از روش‌ها و ابزار‌های مختلف روی دندان‌ها اعمال می‌شود. یکی از پیشرفته‌ترین درمان‌ها برای بلیچینگ دندان، بلیچینگ دندان با لیزر (Diode) است. سفید کردن دندان ها با کمک این دستگاه فواید زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به افزایش اثربخشی در کنار کاهش حساسیت دندان ها و تحریکات لثه ای اشاره کرد.

 لیزر چیست و چه تفاوتی با نور معمولی دارد ؟

لیزر ، مخفف عبارت light amplification by stimulated emission ray می باشد که در واقع به معنی تحریک پرتوهای نور در یک جهت و یک سو برای دستیابی به اثر و قدرتی بسیار فراتر از نور معمولی می باشد.

استفاده از لیزر امروزه کاربرد های بسیاری در صنعت و طراحی و برش قالب ها به صورت بسیار دقیق ، موارد نظامی و دفاعی ، لوازم الکترونیکی و تلفن های همراه و حتی در اسباب بازی های کودکان دارد. اما بی شک یکی از مهمترین کاربرد های آن در پزشکی و دندانپزشکی می باشد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: