همه چیز درباره متخصص ترمیمی و زیبایی دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان، یک دندانپزشک متخصص است که با گذراندن چند سال تحصیلی دیگر صلاحیت انجام اقدامات و پروسه‌های تخصصی جهت بهبود ظاهر دندان‌ها، همچنین ترمیم دندان و سایر بافت‌های داخل دهان را پیدا می‌کند.

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان چه خدماتی به مراجعانش ارائه می‌دهد؟

اینله و انله دندان

اینله و انله دندان در اصطلاح تحت عنوان پرکردگی غیرمستقیم نیز شناخته می‌شوند، در لابراتوراهای دندانپزشکی ساخته می‌شوند. این دو مورد در اصل نوعی ترمیم دندان هستند که برای ترمیم پوسیدگی دندان بکار برده می‌شوند.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان  یک فرآیند شیمیایی رایج در تخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دندان است که جهت سفید کردن دندان‌های افراد کاربرد دارد.

ونیر دندان

ونیر دندان لایه‌های نازکی از مواد هستند که برای پنهان کردن مشکلات ظاهری دندان مانند ترک خوردگی، لپ پر شدگی، فاصله بین دندان‌ها، کوتاه بودن برخی دندان‌ها، تغییر رنگ و … توسط بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی دندان بکار برده می‌شود.

روکش دندان

روکش دندان نوعی درمان غیرمستقیم دندان است که همچون یک روکش به طور کامل روی یک دندان یا ایمپلنت دندان را می‌پوشاند. روکش های تمام سرامیک دندان جهت ترمیم یک دندان که دارای یک حفره یا سوراخ یا پوسیدگی نسبتا بزرگ است روش بسیار مناسبی است.

بریج دندان

بریج دندانی نوعی روش جایگزین دندان است که می‌تواند فاصله‌های قابل توجه بین دندانی را پر کند. زمانی که یک یا چند دندان مجاور از بین بروند یا به هر شکلی کشیده شوند، بریج دندان یکی از بهترین گزینه‌ها برای پر کردن جای خالی دندان‌ها است.

باندینگ دندان

باندینگ یک پروسه زیبایی دندان است که در آن یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان به منظور بهبود ظاهر دندان‌ها یا پنهان کردن عیوب ظاهری دندان، موادی همرنگ دندان را به سطح دندان متصل یا باند می‌کند.

تراشیدن و شکل دادن مینای دندان

از این پروسه جهت کاهش اندازه یا تغییر شکل دندان استفاده می‌شود. گاهی اوقات لازم است تا بخشی از مینای دندان به جهت بهبود ظاهر و نمای دندان کمی تراشیده شود.

کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان از دست رفته است. زمانی که بخواهیم جای دندان را با کمک ایمپلنت پر کنیم نیاز به یک متخصص جراح لثه و یک متخصص زیبایی و ترمیمی دندان داریم.

بیشتر بخوانید





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: