كاربردها و فوايد آب اكسيژنه + خريد آب اكسيژنه
نوشته شده توسط : نت ویر

پراكسيد هيدروژن يا آب اكسيژنه (فرمول H2O2) از مواد شيميايي است كه تركيبي از هيدروژن و آب است. اين مايع شفاف به عنوان يك ضد عفوني كننده خفيف عمل مي كند و بسته به هدف استفاده از آن، در قدرت هاي مختلفي توليد مي شود: ۳ درصد (مصرف خانگي)، ۶ تا ۱۰ درصد (سفيد كننده مو) ، ۳۵ درصد (درجه مواد غذايي) و ۹۰ درصد (صنعتي). اكثر فروشگاه ها محلول ۳ درصد  اين مايع را به فروش ميرسانند.

فوايد هيدروژن پراكسايد كه بايد پيش از خريد آب اكسيژنه بدانيد 

از بين بردن لكه هاي عرق زيربغل

كساني كه از تعريق بيش از اندازه زير بغل رنج ميبرند معمولا پيراهنهايشان در اين ناحيه هميشه لكه دار و خيس است. وجود لكه هاي عرق براي اين افراد همواره  آزاردهنده است. اگر ميخواهيد به طور موثر از شر اين لكه ها خلاص شويد ميتوانيد از آب اكسيژنه استفاده كنيد.

تسريع رشد قارچ خوراكي

شايد تاكنون در اين خصوص چيزي به گوشتان نخورده و يا حتي با چشم آن را نديده  باشيد. اما يكي از فوايد آب اكسيژنه كمك به رشد قارچ هاي خوراكي است. اگر به محفظه رشد و جوانه زدن  قارچ هاي خوراكي چند قطره  از اين تركيب را اضافه كنيم انگار كه اكسيژن بيشتري به آن ها داده ايم و به جوانه زدن يا سريع در آمدن قارچ ها كمك زيادي كرده ايم

تميز كردن ماشين ظرفشويي

براي تميز كردن ماشين ظرفشويي ميتوانيد از پراكسيد هيدروژن استفاده كنيد. براي اين  منظور مي توانيد پراكسيد هيدروژن را مستقيماً درون دستگاه اسپري كنيد، بگذاريد كمي داخل دستگاه باقي بماند سپس داخل آن را تميز كنيد.

كمك به از بين بردن سفيدك و كپك

آب اكسيژنه تركيبي بسيار قوي است كه ميتواند باكتري ها را به خوبي از بين ببرد. اين ماده همچنين ميتواند باعث از بين رفتن كپك و همچنين سفيدك روي سطوح شود. از فوايد آب اكسيژنه ميتوانيد در تمام سطوح حمام از جمله كاشي ها، كف و حتي سردوش استفاده كنيد. شنيده شدن صداي گزگز ملايم حين اسپري كردن آب اكسيژنه به اين سطوح نشانه از بين رفتن سفيدك و لكه از آن ها است.

افزايش مدت زمان ماندگاري مواد غذايي

اسپري كردن مقدار كمي آب اكسيژنه به سالاد سبزيجات و سپس برگرداندن آن ها به داخل يخچال ميتواند تا چند روز دوام و ماندگاري آن را افزايش بدهد. ميوه ها و سبزجيات خوابانده شده در آب اكسيژنه يا شستشو داده شده با اين تركيب ميتوانند براي مدت زمان طولاني تري تازه بمانند. اضافه كردن آب اكسيژنه به ميوه و سبزجيات هيچ مانعي ندارد به شرط آنكه قبل از خوردن آن ها حتما با آب تميز شستشو داده شوند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير مواد شيميايي مثل سيترات ها (سيترات سديم) ، كربنات ها ( كربنات پتاسيم ) ، سولفات ها (سولفات مس) ،پرمنگنات پتاسيم و ... مي توانيد به سايت جهان شيمي مراجعه كنيد 





:: موضوعات مرتبط: دنیای شیمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: