اینله و اُنله دندان چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

اینله و اُنله نوعی ترمیم برای دندان های عقبی است که دچار پوسیدگی های خفیف تا متوسط شده اند و یا ترک خوردگی و شکستگی دارند اما از طرفی این آسیب آنقدر جدی نیست که بیمار نیاز به روکش داشته باشد.

افرادی برای این نوع ترمیم ها مناسبند که دندان هایشان آنقدر پوسیدگی و خرابی دارد که نمی توان آنها را با پر کردگی درمان کرد و از طرفی قسمت قابل توجهی از ساختار دندان نیز سالم مانده است که لزومی به روکش کردن نیست. با این روش، دندان پزشک می تواند به حفظ ساختمان دندان اصلی بیمار کمک کند. با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید.

بیشتر بخوانید ... مجله ترمیم و زیبایی دندان

تفاوت اینله و اُنله

اینله و اُنله هر دو یک نوع ترمیم هستند با این تفاوت که هر کدام قسمت متفاوتی از دندان را می پوشانند. اینله دندان فضای بین شیارها و لبه های گردی که در سطح مرکزی دندان قرار دارند را می پوشاند و بسیار شبیه به پرکردگی است و قسمت داخلی دندان را پر می کند در حالی که اُنله وسیع تر بوده و تا شیار های طرفین دندان کشیده می شود. به دلیل پوشش گسترده ای که اُنله ایجاد می کند به آن روکش تکه ای نیز می گویند.

مزایای اینله و اُنله کردن

ظاهر: آنها بر خلاف آلیاژ های فلزی که در پر کردگی ها استفاده می شوند، ظاهری زیبا و طبیعی دارند و همچنین در مقایسه با مواد سفیدی که برای پرکردگی ها استفاده می شوند، احتمال تغییر رنگ یا لکه دار شدنشان بسیار کمتر است.پرسلین نه تنها می تواند شکل دندان طبیعی باشد، بلکه الگو ها و بخش های سطح دندان نیز با کمی تغییر رنگ به طوری طبیعی بازسازی می شوند.

استحکام: آنها به اندازه ی روکش ها برای دندان طبیعی مخرب نبوده و با محافظت از دندان طبیعی، استحکام دندان را افزایش می دهند.

فرسودگی

پوسیدگی

طول عمر: آنها نسبت به پرکردگی ها ماندگاری و طول عمر بیشتری دارند.

بهداشت:  برخلاف پرکردگی های ضعیف و ناقص، اینله ها و اُنله ها به دلیل اینکه متناسب با دندان هر شخص ساخته می شوند مانع تجمع پلاک روی دندان می شوند و به همین دلیل تمیز نگه داشتن آنها آسان تر است.

انبساط: آنها مانند پرکردگی های دندان دچار انبساط و انقباض نمی شوند. مواد درون پرکردگی ها به علت کاهش فشار روی دندان، انبساط و انقباض را افزایش می دهد.

معایب اینله و اُنله کردن

دو نوبت:  برخلاف پرکردن، آنها در دو نوبت نصب می شوند.

قیمت

فرسایش

شکست

از خدمات کلینیک تاج به دندانپزشکی بارداری ، دندانپزشکی کودکان و... میتاون اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: