نظرات كلي در مورد درمان تومور هاي مغز و نخاع كودكان
نوشته شده توسط : نت ویر

كودكان و نوجوانان مبتلا به تومور مغز و نخاعي و خانواده هاي آن ها نياز به مراقبت هاي ويژه دارند كه اين مراقبت ها مي تواتند به بهترين نحو توسط مراكز سرطان كودك و نوجوان و با همكاري نزديك با پزشك صورت گيرد. اين مراكز از يك تيم متخصص استفاده مي كنند از تفاوت ميان سرطان در كودكان و بزرگسالان آگاهي دارند و همچنين نيازهاي منحصر به فرد افراد جوان مبتلا به سرطان را مي دانند. براي تومورهاي مغز و نخاع در دوران كودكي،اين تيم اغلب جراحان مغز و اعصابي و پزشكاني هستند كه به درمان تومورهاي مغز و نخاع در سيستم عصبي كودكان مي پردازند. پزشكان ديگر در اين تيم عبارتند از:

متخصص مغز و اعصاب خوب  كودكان: يك پزشك كه به درمان بيماري هاي مغز و سيستم عصبي در كودكان مي پردازد.

راديو انكولوژيست كودكان: يك پزشك كه از اشعه و پرتو درماني براي درمان سرطان استفاده مي كند.

انكولوژيست كودكان: يك دكتر كه با استفاده از شيمي درماني و ساير داروها به درمان سرطان مي پردازد.

متخصص غدد: يك دكتر كه به درمان بيماري هاي ناشي از ترشح غدد مي پردازد.

بسياري از متخصصان ديگر كه ممكن است در مراقب از كودك شما درگير باشند شامل دستيار پزشك – دستيار پزشك – پرستاران – روانشناسان – مددكاران اجتماعي – متخصصان توانبخشي و ساير متخصصان بهداشت مي باشند. وارد شدن از طريق درمان سرطان براي يك كودك اغلب به معناي درگير شدن تعداد زيادي از متخصصان در اين امر است و بايد در مورد بخش هايي از سيستم پزشكي كه شما احتمالا آگاهي نداشتيد، ياد بگيريد. شما مي توانيد اطلاعات بيشتر در اين زمينه را در سند كودكان به بيماري سرطان پيدا كنيد.

قبل از درمان پزشكان و ديگر اعضاي تيم، به عنوان يك پدر يا مادر به شما كمك مي كنند تا درك درستي از آزمايشي كه قرار است انجام گيرد، داشته باشيد. مددكار اجتماعي تيم نيز وكيل شما در مشكلات است و در طول و يا بعد از درمان ممكن است به شما در انتخاب مسكن ها و كمك هاي مالي در صورت نياز كمك كند. اعضاي تيم هاي ديگر مانند روانشناس و متخصص توانبخشي ممكن است كودك شما را قبل از شروع درمان ببينند. به عنوان مثال، اگر تومور در حال رشد آهسته است و وضعيت كودك شما پايدار است ممكن است توسط يك روانشناس قبل از درمان ديده شود تا هر گونه آسيب تومور مورد ارزيابي قرار بگيرد.بيشتر كار اين متخصصان پس از درمان است.

درمان هاي اصلي براي كودكان تومورهاي مغزي و نخاعي شامل:

  • جراحي
  • پرتو درماني
  • شيمي درماني
  • درمان هدفمند
  • درمان هاي دارويي ديگر.




:: موضوعات مرتبط: مغز و اعصاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: