چه مشكلاتي در ارتودنسي دندان روكش شده ممكن است پديد آيد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

در زير به برخي از مشكلات احتمالي مي‌پردازيم.

زماني كه بريس ثابت بر روي دندان‌هاي كاشته شده و يا روكش شده قرار داده مي‌شود، حركت دندان‌ها محدود خواهد بود. موقعيت ايمپلنت دندان را نمي‌توان تغيير داد چراكه آن‌ها محكم بر روي استخوان فك جوش خورده‌اند. براي افرادي كه از بريج دندان استفاده مي‌كنند، حركات دندان بايد كم باشند تا به بريج آسيبي وارد نشود. اگر دندان‌هاي فرد قبلاً آسيب ديده و ترميم شده‌اند (مانند موارد عصب كشي و روكش دندان) متخصص ارتودنسي با سرعت كمتري دندان‌ها را حركت داده و در طول روند درمان نيز دندان‌هاي شما را تحت نظر خواهد گرفت.

احتمال آسيب رسيدن به روكش و بريج دندان‌ها در طول درمان ارتودنسي وجود خواهد داشت. اين آسيب‌ها تنها جنبه‌ي ظاهري داشته و نيازي به انجام اقدامات خاص ندارند به‌خصوص در صورتي‌كه دندان‌هاي ترميم شده‌ي شما در انتهاي دهان بوده و محسوس نيستند. اگر روكش دندان‌هاي جلويي شما در اثر استفاده از بريس آسيب ديدند، مي‌توانيد پس از برداشتن بريس از دندانپزشك خود بخواهيد تا آن‌ها را ترميم كند.

ممكن است لازم باشد تا ترميم دندان‌ها از نظر زيبايي، تا بعد از درمان ارتودنسي به تعويق بيفتد. اگر مي‌خواهيد براي زيبايي روكش دندان خود را عوض كنيد، توصيه مي‌شود تا اين كار را پس از اتمام درمان ارتودنسي انجام دهيد. با اين‌حال درصورتي‌كه روكش دندان شما شل شده باشد ممكن است متخصص ارتودنسي درخواست دهد تا يك روكش موقتي قبل از ارتودنسي كردن دندان‌ها براي شما ساخته شود. شما هميشه مي‌توانيد پس از ارتودنسي كردن دندان‌ها، روكش آن‌ها را عوض كنيد.

ممكن است لازم باشد تا روند درمان آرام‌تر انجام شود. اگر دندان‌هاي شما روكش شده و يا عصب كشي شده‌اند، ممكن است لازم باشد تا حركت آن‌ها كندتر انجام شود به‌خصوص در مواردي كه دندان قبلاً آسيب ديده است. همچنين لازم است تا اين دندان‌ها در طول درمان ارتودنسي تحت نظر گرفته شوند.

براي افرادي كه جديداً دندان‌هاي خود را عصب‌ كشي و يا روكش كرده‌اند، بهتر است كه قبل از شروع درمان ارتودنسي چند ماه صبر كنند. متخصص ارتودنسي مي‌خواهد از سالم بودن دندان قبل از قرار دادن بريس بر روي آن مطمئن شود.

وضعيت هر فرد منحصر به خود او بوده و استفاده از بريس بر روي دندان‌هاي ترميم شده نيز مقداري سخت‌تر از حالت عادي است ولي يك متخصص ارتودنسي باتجربه مي‌تواند بهترين روش درماني براي شما را پيدا كرده و لبخندي زيبا را براي صورت شما ايجاد كند.

براي كسب ازاطلاعات بيشتهر مي توانيد به كلينيك دندانپزشكي ايده آل كلينيك مراجعه كنيد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: