مقایسه بین خانه هوشمند و خانه معمولی
نوشته شده توسط : نت ویر

امروز با یک موضوع جالب به سراغتان آمده ام: مقایسه ی خانه هوشمند و خانه معمولی .

همه ی ما می دانیم که تکنولوژی همه ی جنبه های زندگی را دستخوش تغییر قرار داده است. حتی خانه ها هم کم کم شکل سنتی و قدیمی خود را از دست می دهند و لقب خانه یا ساختمان هوشمند را به خود می گیرند. من عاشق خانه ی هوشمند هستم و بر اساس شواهد، این خانه ها در حال افزایش هستند.

خانه هوشمند چیست؟

برای مقایسه ی خانه هوشمند و خانه معمولی ابتدا باید تعریفی از هر یک داشته باشیم. اکثر ما در خانه های معمولی و غیرهوشمند زندگی می کنیم و نیازی به تعریف کردن آن نیست. اما باید دید که خانه ی هوشمند چیست؛

خانه ی هوشمند خانه ایست بسیار راحت که در آن، وسایل و تجهیزات را می توان به صورت خودکار، از هرجای دنیا که متصل به اینترنت است و با استفاده از گوشی هوشمند یا وسایل دیگر اینچنینی کنترل کرد. تجهیزات خانه ی هوشمند می توانند در ارتباط با یکدیگر عمل کنند و به یکدیگر واکنش نشان دهند.

در واقع، هوشمند سازی خانه برای کنترل وسایل خانه مثل تلویزیون، ماشین لباسشویی و لامپ ها با استفاده از Wi-Fi یا بلوتوث گوشی هوشمند پیاده می شود. شما همچنین می توانید تمامی این موارد را از طریق تاچ پنل هوشمند کنترل و مدیریت نمایید.

مسلما مزایای خانه ی هوشمند نسبت به خانه های معمولی و غیرهوشمند به قدری چشمگیر است که این خانه در یک مدت زمان کوتاه، طرفداران زیادی به دست آورده است. خوب، وقت آن رسیده که به سراغ مقایسه ی خانه هوشمند و خانه معمولی برویم.

مقایسه ی تجهیزات خانه هوشمند و خانه معمولی

وسایل و محصولات خانه هوشمند شکل عجیب و غریبی ندارند و همان وسایل خانه ی معمولی هستند که به اینترنت وصل شده و به حالت خودکار درآمده اند. تعدادی از این تجهیزات را با مشابه معمولی شان مقایسه می کنیم.

ترموستات هوشمند در مقابل سیستم سرمایشی و گرمایشی معمولی

 

آخرین نسل سیستم های گرمایشی و سرمایشی (همان اسپیلت) دارای ریموت کنترل هستند و این آپشن ما را هیجان زده کرده. به طوری که پول تقریبا زیادی را برای آن پرداخت می کنیم. اما این کنترل از راه دور یعنی چقدر دور؟ می توان آن را از محل کار خاموش/روشن کرد؟ می توان آن را برنامه ریزی کرد تا به طور خودکار عمل کند؟ آیا این اسپیلت ها تشخیص می دهند که خانه به اندازه ی کافی سرد/گرم شده و بعد از آن خاموش شوند؟ البته که نه! اما ترموستات هوشمند این قابلیت ها را دارد و حتی می تواند میزان مصرف روزانه و ماهانه ی انرژی را به شما نشان دهد تا از مصرف بی رویه جلوگیری نمایید.

سنسور درب و پنجره ی هوشمند در مقابل دوربین های مداربسته

 

حتی اگر سراسر خانه دوربین مداربسته نصب کنید، شما را در لحظه ی وقوع سرقت آگاه نخواهد کرد. دوربین ها فقط تصاویر را ضبط می کنند و شما زمانی به تماشای آنها می نشینید که دیگر کار از کار گذشته است. برخلاف دوربین های مداربسته، سنسور درب و پنجره هوشمند شما را به محض ورود افراد بیگانه مطلع می کند (حتی اگر در محل حضور نداشته باشید). علاوه بر آن، نصب این سنسورها نیازی به نصاب ماهر ندارد و خودتان می توانید در طول چند ثانیه آن را بر روی چارچوب درب و پنجره نصب نمایید.

 





:: بازدید از این مطلب : 1093
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: