چگونه از افتادن نگين الماس از روي انگشتر جلوگيري كنيم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

انگشترهايي كه نگين الماس دارند بسيار گرانقيمت هستند. به همين خاطر بايد همه حواس خود را جمع كنيد تا مبادا انگشتر يا نگين آن گم شود يا آسيبي به آنها وارد شود.

چرا نگين الماس از روي انگشتر مي‌افتد؟ 

رايج‌ترين و شايع‌ترين دليل افتادن و گم شدن نگين‌هاي الماس از روي انگشترطلا اين است كه فرد بدون اينكه متوجه باشد، به انگشتر ضربه وارد مي‌كند. يا ممكن است دست فرد به ديوار، ميز يا شئ سخت برخورد كند و پايه نگين ضربه ببيند. همين ضربه‌ها سبب شل شدن جاي نگين مي‌شود و در نتيجه با يك حركت معمول يهم ممكن است الماس بيفتد.

كدام الماس‌ها در معرض خطر بيشتري قرار دارند؟

از كجا بايد بدانيد كه الماس شما در معرض خطر افتادن و گم شدن قرار دارد، تا با آگاهي از اين امر از گم شدن نگين پيشگيري كنيد؟

اولين و شايد تنها راه اين تشخيص اسن است كه سنگ‌هاي انگشتر خود را چك كنيد و مطمئن شويد كه ثابت هستند. آنها را آرام با انگشت تكان دهيد ببينيد آيا لق هستند يا خير. اگر الماس حتي كوچك‌ترين حركتي داشت بايد حتما آن را نزد جواهرساز ببريد تا سفتش كند.

سنگ الماس‌هايي كه روي پايه‌هاي چنگگيِ شكسته شده يا خم‌شده قرار دارند بيشتر از بقيه در معرض خطر افتادن هستند.

اگر انگشتر و پايه نگين از فلزات نرمي همچون طلاي زرد يا نقره ساخته شده باشد بايد مراقب باشيد كه پايه نگين آسيب نبيند، خم و دچار شكستگي نشود.

چگونه از افتادن نگين پيشگيري كنيم؟

براي كسب اطمينان از اينكه الماس‌ها روي انگشتر شما ايمن هستند، به محض اينكه حس مي‌كنيد پايه نگين مشكلي پيدا كرده، يا خود نگين لق شده بايد سريعا آنها را تعمير كنيد.

اگر پايه نگين از نوع چنگكي است و يكي از چنگك‌ها شكسته يا خم شده حتما بايد آن را تعمير كنيد. يا همه حواستان را جمع كنيد كه نگين انگشتر نيفتد.

اگر انگشتري كه سنگ الماس دارد از جنس طلاي زرد است، توصيه مي‌كنيم بيشتر مراقب الماس باشيد. زيرا طلاي زرد به دليل خالص بودن و داشتن درصد زيادي طلا در خود، نرم‌تر از طلاهاي رنگي است. طلاي سفيد يا پلاتين براي جواهر گزينه‌هاي مناسب‌تر و مطمئن‌تري هستند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلاي كم اجرت توانيد به سايت طلا فروشي اينترنتي كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خود را خريداري كنيد.

 





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: