۱۰ کاربرد پریز هوشمند برای خانه ها و اماکن مختلف
نوشته شده توسط : نت ویر

 

1. خنک کردن خانه

ساده ترین و ابتدایی ترین کاربرد پریز هوشمند میتواند برای روزهای پیش رو یعنی روزهای گرم سال باشد. اگر سیستم خنک کننده هوشمند و امروزی ندارید و مجبورید که هر روز سرکار بروید و بعد از آن وارد یک خانه گرم شوید، حتما به فکر خرید یک پریز هوشمند باشید.

۲. افزایش آرامش ذهن و روان

اگر شما هم مثل من آدم فراموش کاری هستید و همیشه وقتی خارج از خانه به این فکر میکنید که “مبادا فلان وسیله روشن باشد و من آن را خاموش نکرده باشم”، حتما باید یک پریز هوشمند بگیرید..

۳. آشپزی در خارج از خانه

کمک به پخت و پز و آشپزی نیز میتواند کاربرد پریز هوشمند باشد.

۴. فریب دادن سارقان و خرابکاران

روشن کردن هوشمندانه چراغ ها زمانی که در خانه نیستید یکی از بهترین  روش های در امان ماندن خانه ها از دست سارقان است.

۵. جوشاندن آب

هر خانه یا هر مکانی که انسان در آن زندگی میکند نیازمند آب داغ و جوش است. ساده ترین استفاده از آب جوش، دم کردن چایی یا آماده کردن قهوه است. اگر پریز هوشمند خودتان را به یک دستیار صوتی مثل الکسا متصل کرده باشید، تنها کافیست یک فرمان صوتی در آغاز صبح  صادر کنید تا خانه هوشمند به کمک پریز هوشمند به راحتی آب را برایتان جوش بیاورد و یک چای داغ و قند پهلو میل کنید.

۶. دسترسی راحت تر به پریزهای مخفی

بعضی اوقات پریزها در جایگاه های نامناسبی تعبیه میشوند و اگر نیاز باشد چیزی را از برق بکشیم واقعا به دردسر میافتیم. یک راه زیرکانه در این مواقع استفاده از کاربرد پریز هوشمند است.

۷. روشن و خاموش کردن سیستمهای صوتی

اگر یک رادیو در خانه دارید می توانید آن را با یک پلاگین هوشمند ترکیب کنید تا موسیقی (یا اخبار) را در زمان های معینی روشن یا خاموش کنید.

۸. محدود کردن دسترسی به اینترنت برای بچه ها

این دستگاه نیاز به یک دستگاه دیگر (یک توسعه دهنده وای فای مجزا یا یک هاب مرکزی جداگانه با شبکه مجزا) دارد. سپس می توانید این دستگاه را به پریز هوشمند وصل کنید تا در صورت آنلاین بودن دستگاه های کودک، امکان کنترل دستی یا اتوماتیک بر روی آن را برایتان فراهم کند.

۹. گرم کردن خانه

هرچند که ترموستات هوشمند بهترین وسیله برای کنترل دمای خانه و گرم نگاه داشتن آن است اما اگر خانه شما بزرگ باشد تنها یک ترموستات نمیتواند پاسخگوی تنظیم دمای همه اتاق ها باشد. در این شرایط، شما باید قطعا از یک وسیله گرمایشی پرتابل و سیار استفاده کنید.

۱۰. کنترل روشنایی

روشن کردن سیستم های روشنایی که به هیچ طریق دیگری نمیتوان آن ها را هوشمندسازی کرد کاربر پریز هوشمند امروزی است. اگر نوع سیستم روشنایی که می خواهید در باغ شما تنظیم شود لزوماً با هیچ یک از لامپ های هوشمند موجود در بازار همخوانی ندارد. اما دوست دارید کنترل چراغ ها و لامپ ها را همچنان به شکل مدرن در دست داشته باشید اصلا نگران نباشید. چاره کار تنها خرید یک پریز هوشمند است.





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: