علت و روشهای کاهش درد ارتودنسی دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

احتمالا در چند روز یا چند هفته اول درمان ارتودنسی ( ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک و ...) و قرار دادن بریس، دندان‌ها و فک شما درد خواهد داشت. بخش داخلی لب‌های شما نیز احتمالا بسیار حساس خواهند شد، زیرا در تمام طول روز روی فلز کشیده می‌شوند. این حالت می‌تواند دردناک و بسیار آزار دهنده باشد. در نظر داشته باشید که این چند هفته اول استفاده از بریس، بدترین زمان است و دهان شما در نهایت با بریس‌ها تنظیم می‌شود و بیشتر به وجود این فشارها عادت می‌کند. در نهایت، حتی ممکن است فراموش کنید که از بریس استفاده می‌کنید و درد آن متوقف می‌شود.

چرا ارتودنسی درد دارد؟

ارتودنسی درد دارد، زیرا اولا سیم‌ها و براکت‌ها برای دهان جدید هستند و دوما، دندان‌های شما را به صورت فعالی حرکت می‌دهند. استفاده از بریس درد دارد، زیرا موقعیت دندان‌های شما را با هل دادن یا کشیدن آنها و یا صرفا چرخش آن‌ها در موقعیت فعلی خود، عوض می‌کند. درد، راهی است که بدن شما به شما می‌گوید که چیزی اشتباه است و در چند هفته اول، قبل از اینکه به حرکات دندان‌ها عادت کند، به شما می‌گوید که چیزی به طور جدی نادرست است.

چگونه از درد ارتودنسی جلوگیری کنیم؟

اگر از بریس استفاده می‌کنید، یک راه مناسب برای جلوگیری از درد ارتودنسی این است که قبل از ویزیت خود، از مسکن استفاده کنید. این کار باعث اثربخشی دارو در سیستم بدن شما می‌شود و می‌تواند قبل از اینکه درد شروع شود، آن را متوقف کند. پیشگیری از درد ارتودنسی ارزان معمولا ساده‌تر از متوقف کردن درد پس از آغاز آن است، بنابراین با درد بریس مقابله کنید و از یک رژیم غذایی مناسب استفاده نمایید تا فک و دندان‌هایتان درد کمتری داشته باشند.

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای جلوگیری از درد، استفاده از موم دندانی است که بهترین متخصص ارتودنسی به شما خواهد داد. این موم معمولا در ظروف کوچک قرار دارد و گاهی اوقات به شکل دایره‌های از قبل درست شده وجود دارد. شما می‌توانید از موم بر روی سطح براکت‌های خود استفاده کنید تا آن‌ها را از تحریک دهان خود دور نمایید.

راه دیگر برای جلوگیری از و کاهش درد ارتودنسی، مراقبت شدید در مورد آنچه که می‌خورید می‌باشد. خوردن غذاهای سفت و ترد و خوراکی‌هایی که نیاز به جویدن دارند، در طی چند هفته اول دردناک‌تر از مصرف غذاهای نرم خواهد بود.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: