پاسخ به سوالات متدوال درباره ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا نیاز است که دندانپزشک جلسه مشاوره من با متخصص ارتودنسی را برنامه‌ریزی کند؟

خیر. برخی از بیماران توسط دندانپزشک خود به متخصص ارتودنسی ارجاع داده می‌شوند، با این حال بسیاری از بیماران دیگر خودشان یک جلسه را با متخصص ارتودنسی تنظیم می‌کنند.

چرا باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد؟

دندان‌ها و گاهی اوقات کل ساختار صورت بطور دائمی توسط درمان ارتودنسی تغییر می‌کنند. این نکته مهم است که درمان متناسب با وضعیت دندان‌ها باشد و بطور مناسبی به اتمام برسد. متخصصین ارتودنسی دندان آموزش‌های گسترده و تخصصی دیده‌اند تا بتوانند درمان‌های حرفه‌ای و شخصی را برای بیماران خود ارائه کنند.

در چه سنی باید بررسی‌های ارتودنسی انجام شود؟

بسیاری از متخصصین ارتودنسی توصیه به انجام بررسی ارتودنسی در سن هفت سالگی می‌کنند. در این سن، چندین دندان دائم در بیشتر کودکان بیرون آمده و امکان بررسی موثر وضعیت ارتودنسی فرد را فراهم می‌کند. گاهی اوقات درمان زود هنگام می‌تواند به جلوگیری از انجام درمان‌های دشوارتر یا گسترده‌تر در آینده کمک کند.

آیا اصلاح ارتودنسی در زمان وجود دندان‌های شیری در دهان کودک قابل انجام است؟

بله. برخی مشکلات ارتودنسی به قدری چشمگیر هستند که نیاز به مداخله زود هنگام دارند. هرچند در صورتی که بیمار آماده‌ی درمان نباشد، تا زمان مناسب برای شروع درمان بر رشد بیمار نظارت می‌شود.

درمان فاز یک (زود هنگام) چیست؟

درمان فاز یک در صورت لزوم معمولاً بر روی کودکان بین ۷ تا ۱۰ سال انجام می‌گیرد. این درمان اغلب بین ۱۶ تا ۲۱ ماه بطول می‌انجامد. هدف اصلی درمان فاز یک برطرف کردن مشکلات جدی جهت پیشگیری از شدیدتر شدن آنها و بهبود اعتماد بنفس و تصور کودک از خود است.

آیا کودک نیاز به بسط دهنده دارد؟

در انتهای معاینه‌ی اولیه، تعیین می‌شود که بیمار نیاز به استفاده از بسط دهنده دارد یا خیر.

آیا در صورتی که بزرگسال باشم برای استفاده از بریس دیر است؟‌

درصد بسیار بالایی از بیماران ما بزرگسالان می‌باشند. در حقیقت، ۲۵ درصد از تمام بیماران ارتودنسی بزرگسالان می‌باشند. سلامتی، رضایت و اعتماد بنفس برای بزرگسالان اهمیت زیادی دارد. هیچ بیماری برای استفاده از بریس‌ها پیر نمی‌باشد.

طول درمان ارتودنسی چقدر است؟

مدت زمان ارتودنسی بطور مشخص بستگی به مشکل خاص ارتودنسی هر بیمار دارد. بطور کلی، درمان بین ۸ تا ۳۰ ماه بطول می‌انجامد. زمان متوسطی که شخص از بریس‌ها استفاده می‌کند تقریباً بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است.

هزینه بریس‌ها چقدر است؟

تعیین هزینه‌ی دقیق درمان تا زمانی که معاینه انجام شود، غیر ممکن است. هزینه دقیق و گزینه‌های پرداخت در طول معاینه‌ اولیه ارائه می‌شود.

از خدمات کلینیک ارتودنسی دکتر خدیوی به ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی نامرئی ، ایمپلنت دندان و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: