علل ريزش مو و سبيل
نوشته شده توسط : نت ویر

زيبايي و آراتگي ظاهري همواره براي افراد مختلف در جوامع گوناگون از جايگاه و اهميت ويژه اي برخوردار است، به طوري كه امروزه مدلينگ يك از مشاغل پردرآمد به شمار مي آيد. مو و ابرو در زنان و مردان و ريش و سبيل در آقايان و مژه در خانم ها تأثير بسزايي در اين زيبايي ظاهري دارد.

افراد با سلايق مختلف چهره ها و مدل هاي خاصي را جهت انجام آرايش و پيرايش مي پسندند. گاهي اوقات افراد تمايل پيدا مي كنند وضعيت ظاهري خود را به مدلي كه مدنظرشان مي باشد، نزديك كنند و يا ممكن است فرد در مواردي كه ذكر شد دچار نقصان باشد كه اين كمبود مي تواند ناشي از آسيب هاي بيروني يا متابوليسم دروني فرد باشد.

اين موارد افراد را به سمت جبران اين مهم سوق مي دهد. يكي از روش هايي كه جهت رفع نقايص ظاهري انجام مي شود، عمل هاي زيبايي مي باشد. يكي از انواع عمل هاي جراحي زيبايي، كاشت ريش و سبيل است كه به طبع جهت كساني كاربرد دارد كه دچار نقص در اين ناحيه مي باشند.

يكي از عللي كه افراد به كاشت ريش و سبيل يا مو روي مي آورند آن است كه فرد بنا به دلايلي دچار ريزش مو در نواحي مختلف مي باشد و اين امر در واقع به عنوان يكي ديگر از نواقص يادشده به شمار مي آيد

ريزش  مو، ريش و سبيل مي تواند علل مختلفي داشته باشد. نخست بايد به علل فيزيولوژيكي اشاره كرد كه ممكن است فرد به لحاظ بدني دچار ضعفي باشد كه منجر به ريزش ريش ها مي شود و يا ممكن است فرد دچار اختلالات هورموني شده باشد و اين اختلال منشأ اثر ريزش ريش ها شده باشد.

گاهي اوقات ريزش ريش ها يا فقدان آن به دليل ترميم شكاف لب مي باشد و يا امكان دارد ريزش مو ناشي از بيماري هاي ايجادكننده جوشگاه زخم باشد. در موارد معدودي نيز التهاب فوليكول هاي مو در ناحيه صورت باعث ريزش ريش و سبيل مي شود كاشت ريش و سبيل به چه كساني توصيه مي شود؟

در بين عمل هاي مختلف جراحي زيبايي در حوزه كاشت مو مي توان گفت كاشت ريش و سبيل نسبتا نوپا مي باشد و افراد كمتري به سمت استفاده از آن مي روند. هر چند كه در سال هاي اخير به دليل افزايش گرايش به مدل هاي معروف دنيا و پيروي از مد روز تعداد عمل هاي كاشت ريش و سبيل بيشتر شده است اما همچنان اين روش طرفداران خاص خود را دارد.

در واقع مي توان گفت هر كسي كه آرزوي داشتن موهاي ضخيم‌تر و پرتر صورت را دارد با مراجعه به يك متخصص كاشت مو خوب مي‌تواند متقاضي خوبي براي كاشت ريش باشد. مرداني كه دچار نازك شدن يا ريزش ناخوشايند ريش خود هستند و ظاهر استوارتري براي موهاي صورت خود مي‌خواهند، مي‌توانند از اين روش بهره مند شوند. كاشت ريش براي مرداني كه داراي اسكار پس از جراحي، سوختگي و ساير آسيب‌ها هستند، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. موهاي پيوند شده را مي‌توان به طور مستقيم به اسكارها منتقل كرد تا هر علامتي را كه روي صورت قرار دارد و ترجيح مي‌دهيد آن را پنهان كنيد، را پوشانده و به طور دائم مخفي كند.

عمل كاشت ريش و سبيل در كساني كه ميان ۲۰ تا ۲۲ سال دارند مي‌تواند اجرا شود به اين دليل كه در اين سنين، سطح هورمون هاي شخص به اندازه پايه‌اي رسيده است. كاشت ريش و سبيل طبيعي براي آقاياني بهتر است كه مي‌خواهند ته ريش دو روزه اي را بر روي صورت خود داشته باشند اما به خاطر موهاي نامرتب صورت و يا نبود آن‌ها، اين امكان برايشان ميسر نيست.





:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: