آسان ترین روش برای ایجاد یک خانه هوشمند
نوشته شده توسط : نت ویر

تعداد محصولات هوشمند و تنوع عملکرد آن ها به قدری زیاد شده که شاید نتوان به سادگی نقطه ی شروع هوشمند سازی خانه را پیدا کرد. به همین دلیل، در اینجا راهنمایی های کوچک اما موثری را برای یافتن سر کلاف هوشمند سازی خانه ارائه می دهیم.

وای فای خود را چک کنید

بیشتر گجت های هوشمند از طریق یک سیم و با برق کار می کنند اما برای برقراری ارتباط با اینترنت و گوشی های هوشمند، به Wi-Fi احتیاج دارند. یک شبکه وای فای خانگی یکی از ملزومات است و محدوده و برد این شبکه هم مهم می باشد. در فضاهای کوچک مثل یک آپارتمان یک خوابه، احتمالا یک روتر تک وای فای کافیست. اما مثلا برای هوشمند سازی درب پارکینگ یا قفل درب حیاط از وای فای با برد بالاتر باید استفاده کرد.

تنها با یک گجت شروع کنید

لازم نیست همان روز اول خانه خود را به سرزمین عجایب تکنولوژی تبدیل کنید. برای شروع هوشمند سازی خانه، خرید و نصب یک گجت هم کافیست. مثلا داستان هوشمند سازی خود را می توانید با یک پریز هوشمند شروع کنید. این محصول به شما امکان آن را می دهد که لامپ ها یا هر وسیله برقی متصل به آن را با یک اپلیکیشن خاموش / روشن کنید.

از لامپ یا دیمر هوشمند غافل نشوید

اساسا دو راه برای افزودن این مزایا به خانه وجود دارد : لامپ های هوشمند یا دیمرهای هوشمند. نصب لامپ های هوشمند اصلا کار سختی نیست و با پیچاندن لامپ در سرپیچ معمولی کار تمام است. این لامپ ها دارای دیمر هستند و شما می توانید میزان و حتی رنگ نور را به دلخواه تغییر دهید.

دیمرهای هوشمند جایگزین دیمرهای دیواری و کلید برق های موجود می شوند و کنترل لامپ های معمولی را به دست می گیرند. البته نصب آنها به کمی اطلاعات برق کاری نیاز دارد.

این سیستم علاوه بر آنکه امکان کنترل روشنایی خانه از هر جای دنیا را به شما می دهد، سناریو پذیر است؛ یعنی می تواند در هماهنگی با سایر تجهیزات هوشمند تا حدی که شما از قبل تعیین کرده اید، نور محیط را کم یا زیاد کند و یا طبق ساعات تنظیم شده، به صورت خودکار خاموش / روشن شود. مثلا شما می توانید برای سیستم روشنایی هوشمند خانه خود این سناریو را تعریف کنید که راس ساعت ۱۰ شب که i باز می شود، نور خانه را کم کند یا تمامی لامپ ها به طور خودکار خاموش شوند.

هماهنگی عملکرد پرده و لامپ ها می تواند تاثیر بسزایی در استفاده ی بهینه از روشنایی روز و کاهش مصرف برق داشته باشد.

سیستم صوتی را به همه اتاق ها منتقل کنید

در گذشته، برای داشتن سیستم صوتی در همه اتاق ها، به تجهیزات سنگین و کابل های پیچ در پیچ و طولانی نیاز بود. حالا اسپیکرهای هوشمند این مشکل را برطرف کرده اند. این اسپیکرها با استفاده از Wi-Fi می توانند یک موزیک را به طور همزمان در تمامی اتاق ها و یا در هر اتاق یک موزیک مختلف را با میزان صدای متفاوت پخش کنند. همه ی این کارها را می توان فقط با یک اپلیکیشن انجام داد.





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: