آزمايشات تصوير برداري براي تشخيص تومور مغزي كودكان
نوشته شده توسط : نت ویر

غربالگري آزمايشاتي براي بيماري ها (مانند تومورهاي مغزي و نخاعي) در افراد بدون علامت است.در اين زمان هيچ آزمايش غربالگري براي بسياري از كودكان كه تومورهاي مغزي و نخاعي قبل از شروع به نشان دادن علائم تومور، ندارد به طور گسترده اي توصيه نمي شود.اين تومورها، معمولا به عنوان يك نتيجه از علائم و نشانه هايي كه كودك دارا مي باشد.در اغلب موارد چشم اندازي براي افراد مبتلا به تومور طناب نخاعي وجود دارد كه بستگي به نوع تومور و محل آن و شناسايي زود آن دارد.اما با هر بيماري،تشخيص و درمان زودتر آن به احتمال زياد مفيد خواهد بود.براي كودكان با سندروم به ارث برده كه در معرض خطر بالاي تومورهاي مغزي هستند،مانند نوروفيبروماتوسيس يا توبروس اسكلروز،پزشكان اغلب توصيه به معاينه مكرر و تست هاي ديگر دارند.اين آزمايشات ممكن است منجر به شناسايي توموري شود كه هنوز كوچك است.همه تومورهاي مربوط به اين سندروم ممكن است نياز به درمان به صورت اصولي داشته باشنداما پيدا كردن آن ها ممكن است به پزشكان كمك كند كه در ابتداي نظارت به سرعت به درمان تومور بپردازند در صورتي كه اين تومورها شروع به رشد و يا باعث مشكلاتي شوند.

تومور مغزي و نخاعي در كودكان چگونه تشخيص داده مي شود؟ 

تومورهاي مغزي ونخاعي معمولا با نشانه ها و علائمي كه يك كودك دارد، پيدا مي شود. اگر يك تومور مشكوك است، براي تاييد تشخيص آن به آزمايش نياز خواهد بود.

آزمايشات تصوير برداري

پزشكان ممكن است به شما توصيه كنند كه از فرزند خود تصوير برداري كنيد. اين آزمايشات شامل اشعه ايكس،آهن رباي قوي و يا مواد راديواكتيو براي ايجاد تصويري از اندام هاي داخلي مثل مغز و طناب نخاعي هستند. تصاوير بدست آمده ممكن است توسط پزشكان در زمينه مربوطه ديده شود (جراح مغز و اعصاب-متخصص مغر و اعصاب  خوب و نوروراديولوژيست) و توسط پزشك براي فرزند شما مراقبت هاي اوليه در نظر گرفته شود.

تصوير برداري رزونانس مغناطيسي و سي تي اسكن اغلب براي بيماري هاي مغز مورد استفاده قرار مي گيرند. اسكن مغز يا طناب نخاعي تقريبا در همه موارد تومور را نشان مي دهد. پزشكان اغلب مي توانند يك ايده و نظر در مورد نوع تومور بر اساس آن چه كه اسكن نشان داده است در محل مغز و نخاع داشته باشند.





:: موضوعات مرتبط: مغز و اعصاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: