اهمیت سیستم امنیتی در ایمنی خانه هوشمند
نوشته شده توسط : نت ویر

سیستم امنیتی هوشمند خانه شامل چه ابزاری است و چگونه کار می کند؟

سیستم های امنیتی خانه بر روی مفهوم ساده ی تامین امنیت نقاط ورودی خانه از طریق سنسورهای متصل به یک پنل کنترل و یا دستگاه فرماندهی کار می کند. پنل کنترل بر روی یکی از در دسترس ترین نقاط خانه نصب می شود.

سنسورها معمولا بر روی درب های ورودی و پنجره هایی قرار می گیرند که سارقین به راحتی می توانند وارد حریم خانه شود، به خصوص درب ها و پنجره های طبقه ی همکف و اول. برای محافظت از فضای باز منازل می توان از سنسور حرکتی استفاده کرد.

اجازه دهید با اجزای سیستم امنیتی خانه بیشتر آشنا شویم.

پنل کنترل

اسم ناآشنای آن ممکن است باعث شود که با این سیستم ارتباط خوبی برقرار نکنید. اما نگران نباشید؛ منظور از پنل کنترل همان گوشی هوشمند، کامپیوتر و تبلتی است که تقریبا هر روز با آن ها سر و کار دارید. با کمک این دستگاه ها می توان آلارم و علائم هشدار سایر اجزای سیستم امنیتی خانه را بعد از رفع خطر خاموش، و یا در هنگام وقوع خطر برای اهالی خانه روشن کرد.

سنسور درب و پنجره

سنسور درب و پنجره ی هوشمند از دو قطعه تشکیل شده است که یکی بر روی درب یا پنجره و دیگر بر روی چارچوب و در نزدیکی آن نصب می شود. زمانی که درب یا پنجره است، دو تکه ی سنسور به یکدیگر متصل شده و یک مدار امنیتی ایجاد می کنند.

پنل کنترل بر روی سنسور درب و پنجره هوشمند نظارت دارد و این سنسورها درمورد امنیت نقاط ورودی به آن گزارش داده و ارتباط برقرار می کنند. چنانچه در زمان های تعیین شده توسط شما، درب یا پنجره باز شود، جریان بین دو قطعه کاملا قطع شده و از طریق زنگ و چراغ هشدار و نیز ارسال پیام به پنل کنترل، ورود افراد غریبه به منزل را به ساکنین اطلاع می دهد.

سنسور حرکتی

سنسورهای حرکتی، یک منطقه ی نامرئی را در فضای مورد نظر ایجاد می کنند که با ورود سارقین به آنجا زنگ هشدار به صدا درمی آید. سنسور هوشمند معمولا در اتاق های نگهداری از اشیاء قیمتی یا فضاهای کمتر تردد خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

قفل درب هوشمند

قفل هوشمند سپر سیستم امنیتی خانه است و فرد برای ورود به خانه ابتدا باید از آن عبور کند. این قفل، اجازه ی ورود به افراد ناشناس را نمی دهد و دارای حسگر اثر انگشت و کیبورد جهت وارد کردن پسورد است. قفل تنها برای کسانی باز می شود که شما اطلاعات مربوط به آن فرد را به قفل هوشمند داده اید.

دزدها از خیر خانه ی شما می گذرند

طبق ادعاهای انجمن امنیت الکترونیک، اگر سارقین بدانند که خانه ی شما مجهز به سیستم امنیتی است، از هر ۱۰ فقره سرقت، ۹ فقره کنسل می شوند

زمانی که سارقین دستیابی به هدف خود را کار دشواری بدانند، از این کار صرف نظر کرده و به سراغ خانه های عادی و بدون سیستم امنیتی می روند. همانطور که دیدید، سیستم امنیتی در خانه هوشمند چند مرحله ایست و حتی اگر یک دزد بتواند از قفل درب هوشمند عبور کند ، در دام دیگر اجزای سیستم امنیتی خانه خواهد افتاد.

هزینه ی بیمه کاهش می یابد

از راه دور بر خانه و اموال خود نظارت کنید

آرامش خاطر داشته باشید

 





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: