سفید کردن و بلیچینگ دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از مشکلات مربوط به لک شدن و تغییر رنگ دندان‌ها رنج می‌برند. در حقیقت حتی افرادی که دندان‌های خود را مسواک زده و نخ دندان می‌کشند و بطور منظم با متخصص ارتودنسی برای تمیز کردن دندان‌ها ملاقات می‌کنند، باز هم ممکن است به خاطر مواد غذایی مصرفی، عوامل محیطی، و گذشت زمان با تغییر رنگ دندان‌های خود مواجه شوند. خوشبختانه نیازی به نگرانی درباره این شرایط نیست، زیرا کسانی که دندان‌های آن‌ها دچار تغییر رنگ شده می‌توانند از درمان‌های حرفه‌ای سفید کردن دندان ها به منظور محو کردن یا از بین بردن کامل لکه‌های ایجاد شده بر روی دندان‌ها و نیز ایجاد طرح لبخند طبیعی و درخشان مورد نظر خود استفاده کنند

مزایا

افزایش اعتماد به نفس

نتایج سریع

ایمن و غیرتهاجمی بودن

هزینه به نسبت پایین

تفاوت بین سفید کردن دندان و بلیچینگ در چیست؟

در بسیاری از موارد، عبارت‌های سفید کردن دندان و بلیچینگ به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به هر حال از نظر تکنیکی هر محصولی که باعث پاک شدن مواد غذایی و لکه‌های ایجاد شده بر روی دندان شود، به عنوان یک محصول سفیدکننده طبقه‌بندی می‌شود. از طرف دیگر طبق اظهار نظر سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، عبارت بلیچینگ فقط زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که محصول استفاده شده برای سفید کردن دندان‌ها حاوی ماده بلیچ (bleach) باشد (هیدروژن پراکسید یا کاربامید پراکسید). در حقیقت بلیچینگ می‌تواند رنگ دندان شما را بیش از روش‌های دیگر روشن کند. به این منظور مولکول‌های اکسیژن به مینای دندان نفوذ کرده و مواد شیمیایی موجود در لکه‌های دندان را تجزیه می‌کنند.

افراد مناسب برای سفید کردن دندان

سفید کردن دندان یک روش دارای سطح خطر پایین است و به همین خاطر امکان استفاده از آن برای بسیاری افراد وجود دارد. افراد مناسب برای استفاده از این درمان معمولاً با تغییر رنگ خفیف تا متوسط در دندان‌های خود مواجه شده و به دنبال اصلاح زیبایی و درخشندگی طرح لبخند خود هستند. به هر حال، برخی فاکتورهای خاص ممکن است باعث شوند بیمار فرد مناسبی برای استفاده از این روش درمانی نباشد. این فاکتورها عبارتند از:

  • افرادی که از روکش یا ترمیم بر روی سطح جلوی دندان‌های خود استفاده می‌کنند (مانند ونیر پرسیلین) 
  • افرادی که لکه‌های دندان آن‌ها ذاتی باشد
  • افرادی که دندان‌های آن‌ها به شدت حساس بوده یا دچار فرسایش مینای دندان شده باشند
  • افراد دچار عادت دندان‌قروچه یا مشکلات مفصل گیجگاهی (TMD) 

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی به ارتودنسی دندان ، ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی نامرئی و... میتوان شرکت کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: