کشیدن دندان عقل و ارتباط آن با ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

دندان عقل چیست؟

دندان‌های عقل، چهار دندان آسیاب عقبی هستند که معمولا در اواخر دوره نوجوانی یا در اوایل دهه سوم رشد می‌کنند. در حالی که تعداد کمی از دندان‌های عقل افراد به طور کامل رشد می‌کنند و فضای زیادی برای قرار گیری در مکان خود دارند، اکثر افراد مجبور به کشیدن دندان‌های عقل خود هستند، زیرا نمی‌توانند در داخل دهان جای بگیرند.

این دندان‌ها می‌توانند به هم فشرده شوند و یا فقط تا حد کمی رشد کنند. دندان‌های عقل می‌توانند دندان‌های دیگر را به سمت خارج شدن از هم ردیفی سوق دهند یا باعث شوند دندان‌ها در زوایای نامتعارف بیرون آیند. این وضعیت موجب بسیاری از مشکلات مختلف ناشی از دندان‌های به هم چسبیده و حتی بروز عفونت می‌گردد. به همین دلیل است که اکثر افراد دندان عقل خود را کشیده‌اند.

 دندان‌های عقل و هم ترازی

به دلیل عدم وجود فضای کافی، دندان‌ های عقل می‌توانند دندان‌ های دیگر را به سمت جلوتر یا عقب‌تر حرکت دهند، که باعث عدم تقارن و نامرتبی دندان‌ ها می‌شود. افراد دارای لبخند بی‌نقص نگران هستند که دندان ‌های عقل‌شان به طور کامل لبخند جذاب آن‌ها را از بین ببرد. این نگرانی به خصوص در افرادی که درمان‌ ارتودنسی همچون (ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی ارزان) انجام داده‌اند صادق است. آنها نگران هستند که در صورت تاثیر دندان‌های عقل‌شان و خنثی کردن نتایج، سال‌های سپری شده برای استفاده از بریس بی‌ اثر نشود.

درمان ارتودنسی در سن پایین

متأسفانه یکی از بزرگترین مسائلی که وجود دارد این است که بیشتر مراقبت‌های ارتودنسی در سن نوجوانی انجام می‌شوند. بسیاری از افراد در سال‌های اولیه نوجوانی از بریس استفاده می‌کنند تا دندان‌هایشان در زمان بزرگسالی تصحیح شده باشند. با این حال، به دلیل آنکه پایین‌ترین سن درآمدن دندان‌های عقل در حدود 17 سالگی است، بسیاری از افراد قبل از این سن از بریس استفاده نموده‌اند و پس از آن نیز دوباره دندان‌های خود را صاف کرده‌اند. به همین دلیل است که بهترین متخصص ارتودنسی اغلب دندان‌های عقل را بررسی می‌کند و اگر متوجه شود که شروع به بیرون آمدن کرده‌اند، تنظیماتی را برای بریس‌ها انجام می‌دهد یا توصیه می‌کند که دندان عقل کشیده شود.

آیا لازم است در ابتدا دندان‌های عقل کشیده شوند؟

بسیاری از افرادی که در اواخر نوجوانی یا اوایل دهه سوم زندگی‌شان به استفاده از بریس نیاز دارند، در این فکر هستند که آیا لازم است در ابتدا دندان‌های عقل خود را خارج کنند. در بسیاری از موارد، متخصصین ارتودنسی توصیه می‌کنند که دندان‌های عقل کشیده شوند، حتی اگر فرد نیازی به بریس نداشته باشد، زیرا بسیاری از افراد با دندان‌های عقل مشکل دارند.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: