عوارض كاشت ريش و سبيل
نوشته شده توسط : نت ویر

طبعا هر عمل جراحي عوارضي را به همراه دارد. كاشت ريش و سبيل هم از اين قاعده مستثني نيست و بعد از انجام عمل جراحي ممكن است برخي علائم ظهور و بروز پيدا كند كه بايد آنها را جدي گرفت و در صورت مشاهده با پزشك معالج خود مشورت نمود.

البته تمامي عوارضي كه در اين قسمت ذكر مي شود ممكن  است در يك فرد بروز نكند و يا حتي اين احتمال وجود دارد در برخي افراد علائم و عوارضي مشاهده نشود اما به طور معمول پس از كاشت ريش و سبيل التهاب در نواحي پيوند شده تقريبا اجتناب ناپذير است. مطمئنا آنچه به فرد كمك مي كند تا كمتر دچار عوارض پس از عمل جراحي شود رعايت اصول بهداشتي و مراقبتي پس از عمل مي باشد كه در رأس آنها رعايت بهداشت فردي قرار دارد. فرد مي بايست با يك متخصص كاشت مو خوب حداقل تا يك ماه در ارتباط باشد و مورد ويزيت قرار گيرد.

همچنين در صورت تجويز داروي خاصي از طرف متخصص فرد بايد آنها به طور مرتب مصرف نمايد و اگر پزشك جهت شستشوي صورت، صابون خاصي پيشنهاد مي شود، فرد حتما از آن استفاده كند. از جمله موارد قابل توجه آن است كه در هيچ كجاي بدن مويي وجود ندارد كه كاملا شبيه موي ريش و سبيل باشد بنابراين موهاي كاشته‌شده با موهاي فعلي ريش و سبيل تا حدي مطابقت ندارند و معمولا موهاي كاشته‌ شده از لحاظ مشخصات ظاهري (مثل رنگ، ضخامت و…) تا حدي با موهاي قبلي ريش و سبيل تفاوت خواهند داشت البته بايد در انتخاب محل دهنده مو براي كاشت ريش و سبيل دقت كرد تا اين مشكل تا حد امكان كمتر شود.

از آنجا كه با لوازمي كه در حال حاضر براي كاشت ريش و سبيل (كه البته بسيار ظريف و ميكروسكوپيك هستند)، استفاده مي‌شوند، نمي‌توان تراكمي شبيه ريش و سبيل طبيعي ايجاد كرد، فاصله موهاي كاشته شده بيشتر از موهاي طبيعي ريش و سبيل خواهدبود. البته مي‌توان در جلسه‌هاي دوم و سوم كاشت ريش و سبيل، اين فاصله‌ها را كم كرد ولي به هر حال تراكم آن هيچ‌وقت شبيه ريش و سبيل طبيعي نخواهد شد.

با توجه به چرب‌بودن طبيعي پوست صورت در ناحيه، امكان بروز جوش‌هاي چركي پس از كاشت ريش و سبيل بيشتر از كاشت موي سر است بنابراين گاهي بايد بيمار براي مدتي پس از كاشت ريش و سبيل آنتي‌بيوتيك مصرف كند. البته اين مشكل رشد موهاي كاشته‌شده را مختل نخواهد كرد.

به طور كلي بعضي از عوارض جانبي معمول بعد از جراحي كاشت ريش عبارتند از: خارش و سوزش، تورم در اطراف نواحي درمان شده، درد در ناحيه صورت و پوست سر، قرمزي صورت و پوست سر، سفت شدن صورت و پوست سر





:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: