قالب گیری در ایمپلنت
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت دندان چیست؟

یقینا برای همه ما خالی نماندن دهان از دندان به خصوص قسمت جلوی دهان از نظر حضور در اجتماع و زیبایی لبخند بسیار مهم و با اهمیت است. با پیشرفت علم پزشکی و دندانپزشکی روش‌هایی ایجاد شده که این مشکل نبودن دندان حل شده است. بنابراین افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اند از ایمپلنت   استفاده می‌کنند. ایمپلنت استوانه‌هایی به شکل پیچ هستند از جنس تیتانیوم که در نایه خالی از دندان قرار می‌گیرند و جایگزین دندان از دست رفته می‌شوند.

پس از جوش خوردن پایه ایمپلنت استخوان شما مانند ریشه برای تاج دندان جدیدی که قرار است جایگزین دندان ازدست رفته شما بشود عمل می کند.

قالب گیری در ایمپلنت

در دندانپزشکی گاها برای موارد مختلف قالب گیری فک، دهان و دندان صورت می‌گیرد. یکی از این موارد قالب گیری برای روکش‌های ایمپلنت می‌باشد.

روش‌های قالب گیری در ایمپلنت

در مرحله قالب گیری ایمپلنت که دارای اهیمت زیادی می‌باشد دندانپزشک باید با نهایت دقت این مرحله را طی کند تا پروتز نهایی را بتواند به بهترین شکل ممکن بسازد.

روش قالب گیری تری باز (اپن تری)

در این روش از قالب گیری ابتدا  ایمپرشن کوپینگ را بر روی فیکسچر قرار می‌دهند. بعد از این ماده قالب گیری را در اطراف آن تزریق می‌کنند. سپس مواد قالب گیری را داخل تری قالب گیری می‌ریزند. در طی مرله بعد آن را در داخل دهان قرار داده و تا یک زمان مشخصی صبر می‌کنند.  بعد از قرار گرفتن تری بر روی ایمپرشن ، نوک آنها از تری بیرون می‌زند، در اینجا بدون برداشتن تری پیچ  ایمپرشن را  باز کرده و سپس آنها را به همراه قالب از روی ایمپلنت بر می‌دارند. قالب تهیه شده به لابراتوار فرستاده می‌شود و توسط تکنسین‌های لابراتوار گچ ریزی انجام می‌شود و اباتمنت‌های متناسب بر روی آن قرار داده ‌شده و سپس روکش آماده می‌شود.

روش قالب گیری تری بسته (کلوز تری)

یکی دیگر از روش‌های قالب گیری ایمپلنت روش تری بسته است. در صورتی که انتخاب ابامنت امکان پذیر نباشد از روش قالب گیری در سطح فیکسچر و به صورت تری بسته استفاده می‌شود. در این روش با استفاده از قرار گیری ایمپرشن کوپینگ برروی فیکسچر، محل اباتمنت و فیکسچر را در کست بازسازی نموده و در لابراتوار سایز و قطر اباتمنت انتخاب گردد. در اینجا ایمپرشن کوپینگ به جای هیلینگ بسته می‌شود و ماده قالب گیری در اطاف ان تزریق می‌شود. در مرحله بعد تری قالب گیری بر روی ایمپرشن کوپینگ‌ها قرار می‌گیرد. بعد این مراحل تری برای قالب گیری به لابراتوار ارسال می‌شود.

از خدمات کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج به ونیر ، دندانپزشکی بارداری و ... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: