بی نظیرترین ترمیم شکستگی دندان کودک
نوشته شده توسط : نت ویر

شکستگی دندان کودکان

بسیاری از والدین به نقش دندانهای شیری توجه زیادی ندارند. در حالی که شکستن و یا خرابی آنها در سلامت دهان کودک تاثیرات نامطلوبی بر جای می‎گذارد.

زمانی که بافت دندانی کودک بطور کامل از لثه جدا می‎شود، امکان بازسازی آن کمتر می‎شود. در بزرگسالان می‎توان از روش ایمپلنت دندان استفاده کرد اما کاشت دندان در کودکان به دلیل رشد ناکافی لثه، یا امکانپذیر نیست و یا با سختی و مشکلات زیادی همراه است.

علل شکستگی دندان

علتهایی که موجب شکستن دندان کودک می‎شود عبارتند از:

  • سقوط و افتادن
  • وارد شدن ضربه به دهان و دندان
  • گاز گرفتن و شکستن اجسام سخت
  • ایجاد حفره در دهان که موجب تضعیف دندان می‎شود
  • حفره های بزرگ قدیمی که مینا دندان باقی‎مانده نمی تواند از آن پشتیبانی کند.

انواع شکستگی دندان در کودکان

  1. ترک های کوچک و سطحی که تنها قسمت مینای دندان را تحت تاثیر قرار می‎دهند. این نوع ترک ها به ندرت به درمان نیاز دارند.
  2. ترک دندان بطوری که دندان کودک بطور کامل شکسته شده و قطعات در محل باقی می‎ماند، اما شکاف به تدریج گسترش می‎یابد. در برخی مواقع ترک را می‎توان با استفاده از مواد ترمیمی در کلینیک دندانپزشکی ، بازسازی نمود.
  3. شکستگی های کوچک در دندان کودک که عموما به درمان نیاز ندارد اما ممکن است متخصص دندانپزشکی کودکان با استفاده مواد مخصوص دندان را پر کند.
  4. شکستگی های نوک تیز که سطوح جویدنی دندان های کودک را تحت تاثیر قرار می‎دهد. در این نوع شکستگی، پالپ دندان آسیب نمی بیند و احتمال درد نیز وجود ندارد. اما مراجعه به دندانپزشک ضرورت دارد.
  5. شکستگی های شدید که عمق آن زیاد است بطوری که به اعصاب می‎رسد و موجب آسیب جدی دندان می‎شود. در این زمان بخش زیادی از دندان جدا شده که دندانپزشک زیبایی ترمیمی می‎تواند با بررسی های اولیه آنرا ترمیم نماید.
  6. تقسیم شدن دندان بشکلی است که دندان کودک به دو قسمت تبدیل می‎شود. در این نوع شکستگی، دندانهایی که بیش از یک ریشه دارند مانند دندان های مولر بیشتر آسیب می‎بینند. 
  7. ترَک عمودی که از ریشه دندان کودک شروع می‎شود و به سطوح جویدنی دندان می‎رسد. در این شکستگی دردناک ممکن است منطقه اطراف ریشه دندان ملتهب یا عفونی گردد که گاهی دندانپزشک خوب اقدام به کندن دندان می‎کند.
  8. شکستگی ناشی از پوسیدگی دندان از درون تضعیف شده و منجر به شکستگی آن می‎شود. در این شرایط دندانپزشک دندان کودک را ارزیابی کرده و بهترین روش درمان را انتخاب می‎کند.

از خدمات کلینیک تاج به ونیر دندان ، لمینت دندان و ... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: