آیا بلاک چین می تواند همنشین خوبی برای اینترنت اشیا باشد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

شرکت ها و کمپانی ها دریافته اند که اینترنت اشیاء می تواند همکاری خوبی با دیگر تکنولوژی های محبوب در زمینه ی محاسبه امور اقتصادی داشته باشد که بلاک چین هم از این قائده مستثنی نیست. بلاک چین، همانطور که نامش نشان می دهد، مجموعه ای از بلوک های مجازی است که زنجیر وار به هم متصل اند. هر کدام از این بلوک ها حاوی یک سری اطلاعات و گزارش هایی هستند. این اطلاعات ممکن است هر چیزی شامل جرم و جنایت های ثبت شده یک فرد یا اطلاعات حساب دارایی ها مثل بیت کوین (ارز دیجیتال) باشد. در حال حاضر، ترکیب IoT و بلاکچین می تواند چالش برانگیز باشد و همچنین به درک بالایی از تکنولوژی نیاز دارد.

هر بلوک در زنجیره شامل اطلاعات معاملات و یا دیگر اطلاعات است که هرکسی به آن ها دسترسی ندارد و به راحتی نمی توان آن ها را تغییر داد. این یعنی اطلاعات در جای امنی قرار دارند. در تکنولوژی بلاک چین یا زنجیره بلوکی، هر بلوک با زنجیره های رمزنگاری شده به نام هش (hash) به بلوک بعدی متصل می شود. هش به معنی مخلوط کردن است و می توان اینگونه برداشت کرد که ایجاد تغییر در یک بلوک باعث اختلال در اتصال با بلوک بعدی می شود و به نحوی، بر اطلاعات بلوک بعدی هم اثر می گذارد.

بلاکچین و اینترنت اشیا

اینکه بلاک چین یا زنجیره بلوکی چه کارهایی را به عنوان بخشی از دنیای IoT انجام می دهد، بستگی به شما و محصولات و خدماتتان دارد. بهترین موقعیت برای به کارگیری بلاک چین جایی است که گروهی از مردم بخواهند به یکدیگر اعتماد کنند و راهکارهای قدیمی برای آن در پیش گرفته باشند.

آیا استفاده از بلاک چین در کنار اینترنت اشیا ایده خوبی است؟

فروشندگان مختلف طیف متنوعی از محصولات مبتنی بر بلاک چین را برای کاربردهای متفاوتی ارائه می دهند. بعضی از آن ها، از بلاک چین خطی و کلاسیک استفاده شده در ارز دیجیتال (بیت کوین) فاصله گرفته اند.

این یعنی شما اکنون امکان آن را دارید که از ارائه دهندگان مختلف بلاکچین برای یک مورد خاص کمک بگیرید. ایده های خلاقانه و هوشمندانه برای استفاده از تکنولوژی بلاک چین می توانند یک پلتفرم و عرصه ی مطمئنی را برای اطلاعات مهم ایجاد کنند. این تکنولوژی زمانی به کسب و کارها ارزش می بخشد که یک لایه از اطمینان و اعتبار را به آن ها اضافه کند.

اگرچه ایده اساسی اینترنت اشیای مجهز به بلاک چین کاملا درک شده است اما نمی توان آن را در تمامی کاربردهای IoT ادغام کرد. علی رغم بعضی استثناها، پیاده سازی بلاکچین در سیستم های غیرمعاملاتی معمولا موفقیت آمیز نمی باشد.

جهت بهره مندی از هوشمند سازی خانه اویو همچون پرده هوشمند ، ترموستات هوشمند ، سنسور هوشمند و ... با ما تماس بگیرید.





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: