پاسخ به سوالات متدوال درباره ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا نیاز است که دندانپزشک جلسه مشاوره من با متخصص ارتودنسی را برنامه‌ریزی کند؟

خیر. برخی از بیماران توسط دندانپزشک خود به متخصص ارتودنسی ارجاع داده می‌شوند، با این حال بسیاری از بیماران دیگر خودشان یک جلسه را با متخصص ارتودنسی تنظیم می‌کنند.

در چه سنی باید بررسی‌های ارتودنسی انجام شود؟

بسیاری از متخصصین ارتودنسی توصیه به انجام بررسی ارتودنسی در سن هفت سالگی می‌کنند. در این سن، چندین دندان دائم در بیشتر کودکان بیرون آمده و امکان بررسی موثر وضعیت ارتودنسی فرد را فراهم می‌کند. گاهی اوقات درمان زود هنگام می‌تواند به جلوگیری از انجام درمان‌های دشوارتر یا گسترده‌تر در آینده کمک کند.

آیا اصلاح ارتودنسی در زمان وجود دندان‌های شیری در دهان کودک قابل انجام است؟

بله. برخی مشکلات ارتودنسی به قدری چشمگیر هستند که نیاز به مداخله زود هنگام دارند. هرچند در صورتی که بیمار آماده‌ی درمان نباشد، تا زمان مناسب برای شروع درمان بر رشد بیمار نظارت می‌شود.

آیا در صورتی که بزرگسال باشم برای استفاده از بریس دیر است؟‌

درصد بسیار بالایی از بیماران ما بزرگسالان می‌باشند. در حقیقت، ۲۵ درصد از تمام بیماران ارتودنسی بزرگسالان می‌باشند. سلامتی، رضایت و اعتماد بنفس برای بزرگسالان اهمیت زیادی دارد. هیچ بیماری برای استفاده از بریس‌ها پیر نمی‌باشد.

آیا نیازی به کشیدن دندان‌ها جهت گذاشتن بریس‌ها است؟

گاهی اوقات جهت دستیابی به بهترین نتایج ارتودنسی نیاز به کشیدن دندان‌ها است. دندان‌های صاف و متوازن شدن نیم‌رخ صورت هدف درمان ارتودنسی است. هرچند از آنجایی که تکنولوژی‌های جدید روش‌های ارتودنسی پیشرفته‌ای را فراهم کرده‌اند، کشیدن دندان‌ها همیشه ضروری نمی‌باشد.

طول درمان ارتودنسی چقدر است؟

مدت زمان ارتودنسی بطور مشخص بستگی به مشکل خاص ارتودنسی هر بیمار دارد. بطور کلی، درمان بین ۸ تا ۳۰ ماه بطول می‌انجامد. زمان متوسطی که شخص از بریس‌ها استفاده می‌کند تقریباً بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است.

هزینه بریس‌ها چقدر است؟

تعیین هزینه‌ی دقیق درمان تا زمانی که معاینه انجام شود، غیر ممکن است. هزینه دقیق و گزینه‌های پرداخت در طول معاینه‌ اولیه ارائه می‌شود. ممکن است گزینه‌های تامین مالی متعددی وجود داشته باشند که مطابق با نیازهای شما باشند و برای شما توضیح داده خواهند شد. همچنین شرایط پرداخت هزینه توسط بیمه نیز بررسی می‌گردد و به شما کمک می‌شود تا حداکثر مزیت ممکن را ببرید.

تعداد دفعات جلسات ارتودنسی ارزان به چه صورت است؟

جلسات با توجه به نیازهای هر بیمار تنظیم می‌گردند. بیشتر بیمارانی که تحت سیم‌کشی دندان‌ قرار گرفته‌اند هر ۵ تا ۱۰ هفته یک بار معاینه می‌شوند. اگر شرایط خاصی وجود داشته باشد که مستلزم نظارت متداول است، مطابق آن جلساتی تنظیم خواهد شد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: