ورزش پس از جراحی لاغری
نوشته شده توسط : نت ویر

چاقی می تواند موجب ابتلای فرد به بیماری های مزمنی مانند دیابت نوع ۲ و بسیاری مشکلات دیگر شود.  جراحی لاغری می تواند گزینه مناسبی برای درمان چاقی باشد که نتیجه آن، کاهش وزن و بهبود سلامت متابولیکی است. با این حال، همه ی بیماران پس از جراحی لاغری نمی توانند کاهش وزنی چشمگیر و سلامت متابولیکی را تجربه کنند. ورزش روشی عالی برای بهبود سلامت است که مزایای فیزیولوژیکی و روانی بسیاری را به همراه دارد. در این مقاله به اثرات ورزش بر نتیجه جراحی لاغری می پردازیم.

به طور کلی مطالعات نشان داده اند که بیشتر بیماران پس از عملاسلیو معده و دیگر جراحی های لاغری، به میزان کافی ورزش نمی کنند تا از مزایای آن بهره ببرند. با اینکه اطلاعات زیادی از اثرات ورزش در کاهش وزن و نگه داشتن این وزن پس از جراحی لاغری در دست نیست اما مطالعاتی که در زمینه ی محدود کردن کالری و ورزش انجام شده، نشان می دهند که مزایای عمومی ورزش می تواند به بیمارانی که پس از جراحی لاغری آن را انجام می دهند نیز بست پیدا کند. شواهد اخیر نشان می دهند که ورزش بعد از عمل اسلیو و دیگر جراحی های لاغری می تواند موجب بهبود سلامت متابولیک و مزایای دیگر شود. شما میتوانید از بهترین جراح لاغری سوال بپرسید و بدنید که جدیدترین متد جراحی لاغری چیست.

ورزش در کاهش وزن و حفظ آن موثر است

داشتن برنامه ورزشی مکرر برای استحکام قلب و استخوان ها، سوزاندن کالری، عضله سازی و افزایش سوخت و ساز بدن، بهبود حال روحی و کاهش استرس بسیار موثر است. ورزش همچنین می تواند سطح قند خون را کنترل کند.

پیاده روی ورزشی بسیار خوبی است که می توانید به محض پایان اسلیو معده یا انواع جراحی های لاغری آن را آغاز کنید. پیاده روی را با ۱۰ دقیقه در روز و سرعتی نسبتا بالا آغاز کنید و هر روز یک دقیقه آن را افزایش دهید. این کار را تا حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته (روزی ۳۰ دقیقه، ۵ روز در هفته) ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که فعالیت هایی را می توان ورزش محسوب کرد که در آن ضربان قلب بالا رود، به همین دلیل قدم زدن آرام، ورزش محسوب نمی شود. همچنین بهتر است ورزش های قدرتی را برای عضله سازی و فرم دهی به بدن در برنامه ورزشی خود بگنجانید. البته انجام ورزش های قدرتی تنها با گذشت ۶ هفته از جراحی لاغری امکان پذیر است زیرا قبل از آن، بخیه ها هنوز به طور کامل بهبود نیافته اند. فراموش نکنید که ممکن است در صورت عدم ورزش، وزن کم نکنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 1115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: