جدیدترین روش جراحی بینی
نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی بینی ۲۰ سال پیش با عمل بینی امروزی کاملا متفاوت است. در گذشته، بینی به معنی واقعی کلمه در طول عمل کوبیده شده و از نو ساخته می شد. روش های قدیمی عمل بینی کل ساختار بینی را تغییر می دادند و همین باعث می شد چند نوع مدل بینی محدود در صورت تمامی بیماران دیده شود. تناسب میان بینی و دیگر اجزای صورت اهمیت چندانی نداشت و فقط بینی به زیر ذره بین جراح می رفت.

اما حالا هدف و روش جراحی بینی تغییر کرده است. امروزه عمل بینی با هدف بهبود عملکرد و ایجاد تناسب ظاهری آن با صورت انجام می شود. بیماران امروزی اطلاعات زیادی درمورد پروسه ی عمل بینی دارند و بیشتر می خواهند نتیجه عمل، یک بینی با ظاهری طبیعی باشد. در واقع، عمل بینی به طور کلی به همان روش های باز و بسته صورت می گیرد. اما نحوه و نگرش انجام جراحی بینی تغییر کرده است.

پدر جراحی زیبایی بینی مدرن

دکتر جاکوز جوزف (Jacques Joseph) که در برلین آلمان به عنوان جراح زیبایی بینی مشغول فعالیت بود، در سال ۱۸۹۲ میلادی لقب “پدر جراحی زیبایی مدرن” و به خصوص جراحی بینی مدرن را به خود اختصاص داد. او روش عمل بینی استاندارد را با استفاده از چکش مخصوص جراحی بینی بهبود بخشید. از این وسیله برای شکستن و تغییر شکل قسمت استخوانی بینی استفاده می شود.

بیش از ۱۰۰ سال بود که ابزار های جراحی بینی تغییری نکرده بودند و برای عمل بینی استخوانی از یک وسیله ی استیل زمخت به نام استئوتوم استفاده می شد (نه استئوتوم امروزی). جراح یک چکش را بر روی استئوتوم می کوبید و همین امر باعث کبودی و ورم بیش از حد نواحی دور چشم و بینی می شد.

اما حالا برای اصلاح استخوان و رفع قوز بینی از روش ملایم تر و ظریف تری به نام Piezo بهره گرفته می شود که این روش ابتدا در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گرفت.

در جدیدترین روش جراحی بینی چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

امروزه، داشتن یک بینی عروسکی و اینکه دیگران متوجه عمل بینی شما شوند، اصلا باکلاس نیست و جدیدترین روش جراحی بینی مجموعه ای از تکنیک ها و تجهیزاتی است که یک بینی با ظاهری طبیعی ایجاد کننددر ادامه با برخی از این تکنیک ها آشنا می شوید.

گرافت نوک بینی

به تازگی، به نوک بینی بیش از سایر قسمت ها توجه می شود. نوک بینی به تنهایی می تواند ظاهر کل بینی را تغییر دهد. ایجاد ظرافت در نوک بینی به وسیله ی تقویت مرکز بینی و گرافت دیواره ی پره ها به ایجاد یک بینی ظریف با ظاهری طبیعی کمک می کند. به علاوه، با استفاده از این روش می توان از افتادگی نوک بینی در هنگام خندیدن که باعث مسن تر دیده شدن می شود، جلوگیری کرد. امروزه، افراد به دلیل عکس های متعددی که در طول روز می گیرند، به همه ی زوایای صورت و بینی خود توجه می کنند. گرافت نوک بینی باعث جذاب تر شدن ظاهر نیم رخ بینی نیز می شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 1211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: