دندان درد در بارداری
نوشته شده توسط : نت ویر

در دوران بارداری که یک از حساس‌ترین دوران زندگی زن‌ها است تغییرات زیادی در بدن به وجود می‌آید. از جمله مشکلات شایع در دوران بارداری دندان درد است که مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

حساس شدن لثه‌ها در این دوران ایجاد تورم و التهاب و در مواردی هم خونریزی لثه را منجر می‌شود. در دوران بارداری باید مراقب خیلی چیزها باشید و در راس همه آنها مراقبت از دندان‌ها و لثه‌ها است. زنانی که تصمیم به باردار شدن دارند باید قبل از بارداری از سلامت دندان‌های خود مطمعن شده و حتما به متخصص دندانپزشکی بارداری مراجعه کنند.

علت درد دندان در دوران بارداری

از مهمترین علل درد دندان در دوران بارداری پوسیدگی دندان است. پوسیدگی دندان در این دوران به علل مختلفی به وجود می‌آید که در این مطلب کلینیک دندانپزشکیتاج به آنها می‌پردازد.

تغییر رژیم غذایی: در دوران بارداری عوامل هورمونی و روانی باعث ایجاد تغییر در رژیم غذایی فرد می‌شوند. در این دوران سطح استفاده از شکر به علت تغییراتی که گفته شد افزایش پیدا می‌کند. به همین علت زنان باردار در این دوران با خطر دندان درد به علت پوسیدگی دندان مواجه می‌شوند.

التهاب لثه بارداری: در دوران بارداری تغییرات هورمونی باعث ایجاد التهاب و درد لثه می‌شود. به این شرایط اصطلاحا التهاب لثه بارداری گفته می‌شود. در صورت عدم درمان امکان پیشرفت و تبدیل شدن آن به یک بیماری پریودنتال که یک عفونت جدی و آبسه لثه است وجود خواهد داشت.

کمبود کلسیم: برای شکل گیری استخوان‌های کودک کلسیم ماده‌ای ضروری است. بنابراین زنان باردار باید مصرف کلسیم در رژیم غذایی خود را افزایش دهند.

ویار یا بیماری صبحگاهی: زمانی که زنان باردار در دوران بارداری حالت تهوع داشته و استفراغ می‌کنند اسید معده وارد دهان شده و دندان‌ها با این اسید تماس پیدا می‌کنند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان: در این دوران زنان باردار به بسیاری از بوها، و طعم و مزه‌ها حساس می‌شوند. به همین علت به بو و مزه خمیردندان حساس شده و تمایلی برای مسواک زدن دندان‌های حود ندارند.

پیشگیری از دندان درد در بارداری

با انجام اقدامات اولیه از درد دندان در دوران بارداری می‌توان جلوگیری کرد. اولین قدم در این راه این است که خانم‌هایی که قصد باردار شدن را دارند بهتر است پیش از اقدام به بارداری از سلامت دهان و دندان خود مطمعن شوند. در طول دوران بارداری نیز باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند.

از خدمات کلینیک تاج به دندانپزشکی کودکان، ونیر، ایمپلنت دندان و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: