تفاوت رینوپلاستی با سایر عمل های بینی
نوشته شده توسط : نت ویر

معمولا زمانی که یک فرد اعلام می کند بینی اش را عمل کرده، همه ی تصورات به سمت عمل زیبایی بینی می رود. اما این تصور همیشه درست نیست و دلیل آن را در این پست عنوان می کنیم. منظور از عمل بینی ممکن است عمل زیبایی بینی و یا جراحی عملکردی بینی باشد. تفاوت میان عمل بینی و رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) را در اینجا بررسی می کنیم. شما میتوانید این عمل را پیش بهترین دکتر جراح بینی در تهران انجام دهید تا نتیجه خوبی از این عمل بگیرید.

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی همان عمل زیبایی بینی است که طی آن، اندازه، شکل و تقارن تمامی قسمت های بینی اعم از پره ها، نوک و پل تغییر پیدا کرده و بینی ظاهر متعادل تری به خود می گیرد. رینوپلاستی را می توان به دو روش باز یا بسته انجام داد که انتخاب هر روش بر عهده ی پزشک و بر اساس شرایط بینی بیمار صورت می پذیرد. در ابتدای عمل زیبایی بینی به روش باز یک شکاف بر روی فضای بین دو سوراخ ایجاد می شود. این شکاف در بسیار کوچک است و بعد از گذشت دوران نقاهت به یک خط بسیار کم رنگ تبدیل می شود که اصلا جلب توجه نمی کند. عمل زیبایی بینی به روش بسته به هیچ شکاف خارجی منجر نمی شود اما نمی توان آن را بر روی تمامی بیماران انجام داد. از آنجایی که نقص ظاهری بینی در هر بیمار متفاوت است، روش عمل بینی نیز به طور منحصر به فرد و با توجه به آناتومی بینی توسط جراح بینی انتخاب می شود. در عمل زیبایی بینی برخی بیماران، ممکن است از گرافت غضروف کمک گرفته شود.

اگر هر یک از مشکلات زیر در بینی تان شما را اذیت می کند، رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی می تواند حلال مشکل شما بوده و نگرانی هایتان را برطرف کند. اگر بینی شما استخوانی یا گوشتس است میتوانید یکی از عمل بینی استخوانی یا گوشتی را نیز انجام دهید.

فرورفتگی یا قوز بینی

 

رادیکس (radix) قسمت استخوانی بالای بینی است. رادیکس و غضروف زیر آن ممکن است بزرگ باشند که باعث پدید آمدن قوز بینی می شود. اگر رادیکس فرورفته باشد، فرورفتگی پل بینی را ایجاد می کند. با عمل قوز بینی می توان قسمت های اضافی را از بین برد. ممکن است جراح با اضافه کردن تکه ای از غضروف سایر قسمت های بینی بیمار، قسمت فرورفته بینی را پر و پل بینی را صاف کند.





:: بازدید از این مطلب : 1324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: