اورجت یا جلوبودن دندان ها و فک بالایی
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از کاربردهای ارتودنسی، درمان اورجت می‌باشد. مشکل اورجت که به عنوان پیش آمدگی دندان‌های فک بالا نیز شناخته می‌شود، در عمل باعث می‌شود دندان‌های فک پایین در دهان عقب‌تر از دندان‌های فک بالا باشند. این شرایط می‌تواند مشکلاتی را در ارتباط با قرارگیری مناسب دندان‌ها بر روی یکدیگر و نیز فرآیند جویدن غذا ایجاد کرده و در صورت ادامه یافتن، درد دندان یا فک را برای فرد به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، با توجه به اینکه افراد دچار پیش آمدگی دندان‌های فک بالا اغلب ظاهر غیر جذاب دارند، این وضعیت می‌تواند باعث ایجاد شرایط اجتماعی منفی برای زندگی فرد شود. به این ترتیب با شناخت بهتر دلایل ایجاد اورجت و اطلاع از روش‌های درمانی آن توسط بهترین متخصص ارتودنسی، می‌توان از استراتژی‌های درمانی موثر برای رفع این مشکل استفاده کرد.

دلایل پیش آمدگی دندان‌های فک بالا

  • مشکلات فک
  • مشکلات مربوط به انحراف دندان‌ها
  • مشکلات مربوط به طول تاج دندان
  • عادت‌های بد
  • ازدحام دندان‌ها

درمان پیش آمدگی دندان‌ها روی فک بالا

درمان ارتودنسی

در بعضی بیماران پیش آمدگی شدید دندان‌های فک بالا به خاطر مشکلات فک یا از دست دادن دندان‌ها نیست، بلکه در واقع قرارگیری نامناسب دندان‌های عقب دهان و موقعیت نامناسب آنها باعث ایجاد این مشکل شده است. برای این افراد، درمان ارتودنسی (ارتودنسی متحرک) به تنهایی می‌تواند یک انتخاب ایده آل برای حل مشکل ایجاد شده باشد.

ارتودنسی به همراه کشیدن دندان

یکی از روش‌های درمان معمول برای اصلاح مشکل اورجت، ایجاد فضای کافی در تاج دندان بر روی فک با کشیدندندان‌های آسیاب کوچک و جمع کردن دندان‌های جلوی دهان می‌باشد.

ارتودنسی به همراه جایگزینی دندان‌ها

پیش آمدگی شدید دندان‌ها گاهی اوقات به خاطر مشکلات اسکلتی در نتیجه رشد نامناسب آرواره یا کوتاه بودن طول تاج دندان به دلیل از دست دادن بعضی دندان‌ها همچون دندان آسیاب کوچک دوم در دهان ایجاد می‌شود. در این روش به جای کشیدن دندان‌ها و جمع کردن ناحیه جلوی آرواره، از درمان ارتودنسی برای باز کردن فضای مناسب در دهان برای جایگزینی دندان‌های از بین رفته استفاده می‌گردد.

جراحی ارتودنسی

این روش برای افرادی مناسب است که با مشکلات خاص در ارتباط با رشد آرواره و فک مواجه باشند. به این ترتیب برای درمان این افراد از عملجراحی به منظور رفع مشکل پیش آمدگی دندان‌ها بر روی فک بالا استفاده می‌گردد.

ایجاد شرایط دوگانه برای قرار گرفتن دندان‌ها بر روی یکدیگر

این روش درمانی یک روش غیر معمول است اما می‌تواند برای بیمارانی که تمایلی به استفاده از روش‌های ارتودنسی ارزان و جراحی برای رفع مشکل خود ندارند، بسیار موثر باشد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: