برخي باورهاي رايج اشتباه در استفاده و نگهداري استخرها
نوشته شده توسط : نت ویر

نگهداري استخر، نياز به دانش و آگاهي مخصوص به خود را دارد. براي نگهداري استخر، مي بايست متغيرهاي زيادي بصورت همزمان مد نظر قرار گيرند. لازمست تا همزمان به تعادل شيميايي، ضدعفوني استخر و حفاظت از سطوح و شناگران توجه شود.

بوي زياد كلر، نشاندهنده ضدعفوني شدن كامل آب استخر است. 

در واقع بويي كه به عنوان بوي كلر در استخر استشمام مي شود، بوي كلر تركيب شده (Combined Chlorine) يا كلرامين (Chloramine) است. كلر آزاد كه خاصيت ضدعفوني كنندگي دارد، بي بو است وقتي كلر آزاد با نيتروژن و يا آمونياك تركيب مي شود، بوي ناخوشايند تندي توليد مي كند. براي از بين بردن كلرامين و بوي ناخوشايند ناشي از آن، مي بايست به استخر، شوك كلرزني وارد كنيم. در شوك كلرزني، حدود ده برابر ميزان كلرامين موجود در آب استخر، كلرزني انجام مي دهيم تا باعث تجزيه شيميايي مولكولهاي كلرامين شود.

حتماً لازمست تا هر هفته استخر را شوك كلرزني دهيم.

شوك دادن استخر تنها به سه دليل نياز مي شود. دليل اول، نياز به از بين بردن كلرامين در آب استخر است كه در موارد بالا به آن اشاره شد. دليل دوم، از بين بردن جلبك ها و دليل سوم، اكسيداسيون آب استخر و از بين بردن ميكروارگانيسم هايي است كه بدليل مقاومت بالا، در كلرزني هاي معمول روزانه از بين نمي روند. با توجه به اين موارد، ممكن است در برخي استخرها بسته به حجم استفاده، شوك كلر حتي در بازه هاي زماني ماهيانه و حتي بيشتر انجام شود

حضور حيوانات در استخر، مشكلي براي كيفيت شيميايي آب استخر ايجاد نمي كند.

اينطور نيست! حضور حيواناتي مانند سگ و مرغابي در آب استخر باعث كاهش كيفيت شيميايي آب استخر خواهد شد. pH و قليائيت كل آب افزايش پيدا خواهد كرد و انواعي از باكتري هاي آلوده از اين حيوانات وارد آب استخر مي شوند.  مخصوصاً مرغابي باعث مي شود تا فسفات و آلودگي زيادي را از طريق فضولات خود وارد آب استخر كند. ضمن اينكه مو و پر اين حيوانات مي تواند وارد صافي پمپ مدار تصفيه استخر شده و مشكلاتي را براي عملكرد آن ايجاد كند.

مي توان بجاي كلر، از ريختن نمك در آب استفاده كرد.

 دستگاه هاي كلرزن نمكي، باعث توليد كلر در آب مي شوند. اين دستگاه ها مي توانند جايگزين قرص و يا انواع ديگر كلر در آب باشند. اما بايد توجه داشت كه اين دستگاه ها با انجام عمليات الكتروليز روي نمك، باعث توليد كلر مي شوند ونمك به تنهايي نميتواند جايگزين كلر باشد. شايد اين باور اشتباه ريشه در تصور مردم از وجود نمك در آب اقيانوس ها و تميزي آب آنها به همين دليل دارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت تاسيسات استخر ( آببندي استخر ، عايق رطوبتي استخر ، تصفيه آب استخر و.....) مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: