انواع سنسور هوشمند (آشنایی با ۸ سنسور کاملا هوشمند)
نوشته شده توسط : نت ویر

8 تا از انواع سنسور هوشمند که در یک خانه هوشمند استفاده میشوند

به خاطر اهمیت این دستگاه و فناوری های نوین، اویو تصمیم دارد تا در این مقاله به شما انواع سنسور هوشمند رایج در خانه های امروزی را معرفی کند، که اجازه کنترل تقریبا همه چیز را برای شما فراهم میکنند.

  1. سنسور دما و ترموستات هوشمند

سنسور دمای خانه هوشمند به صورت مداوم دمای داخل خانه شما را اندازه گیری کرده و به این شکل به ترموستات هوشمند کمک میکند تا دمای ایده آل خانه را جهت آسایش اهالی تنظیم کند.

  1. سنسور روشنایی هوشمند

سنسورها همچنین میتوانند در ترکیب با لامپ های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرند. آن ها میتوانند زمانی که یادتان رفته لامپ را خاموش کنید، خودشان نور را خاموش کنند.

  1. سنسور حرکتی هوشمند

هنگامی که یک سنسور حرکتی هوشمند، حرکت مشکوکی را تشخیص می دهد، سیگنال هایی از آن حرکت را، به تلفن هوشمند شما یا دستگاه های دیگری مانند دوربین امنیتی، چراغ و … میفرستد. صاحبان خانه های هوشمند معمولا این سنسورها را با سایر تجهیزات خانه هوشمند هماهنگ میکنند تا امنیت خانه بیشتر از پیش شود.

  1. سنسور نشت آب

سنسور هوشمند نشت آب می تواند باعث کاهش هزینه و مبلغ صورتحساب ماهانه و حتی هزینه تعمیرات ناشی از آسیب دیدگی لوله های آب شود. در واقع شما با کمک انواع سنسور هوشمند نشت آب، بلافاصله بعد از کوچکترین نشتی، هشداری دریافت خواهید کرد. و اگر در اسرع وقت نشتی را برطرف کنید به طور میانگین ۱۰ درصد در هزینه آب به صورت سالانه صرفه جویی خواهید کرد.

  1. سنسور درب و پنجره هوشمند

به صدا در آمدن هشدار و اعلان در هنگام باز بودن درب و پنجره یکی از ضروریات یک خانه هوشمند است. این کار را انواع سنسور درب و پنجره هوشمند برای ما انجام میدهند.

  1. سنسور چشمی درب هوشمند

هنگامی که حرکتی در درب ورودی شما تشخیص داده می شود، سنسور چشمی درب هوشمند شروع به کار می کند.

  1. سنسور آب و هوای هوشمند

سنسور آب و هوایی دقیقا مشابه سنسورهای هوشمند دمای داخل خانه است با این تفاوت که ما آن را باید در بیرون از خانه نصب کنیم.

  1. آشکارساز دود یا سنسور نشت گاز هوشمند

علاوه بر آشکار ساختن دود و مونوکسید کربن، انواع سنسور هوشمند نشت گاز همچنین می توانند بر کیفیت هوا در خانه شما نیز تاثیر گذاشته و وجود هرگونه شرایط آلاینده نظیر گرده، گرد و غبار یا سایر ذرات دیگر را نظارت میکنند.





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 988
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: