نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل
نوشته شده توسط : نت ویر

در بسیاری از موارد، بعد از جراحی زیبایی بینی یا جراحی ترمیمی آن، چسب زدن بینی بعد از عمل به بیمار توصیه می شود تا پوست، منقبض شده و به استخوان یا غضروف زیرین بچسبد.

چسب زدن بینی بعد از عمل به خصوص می تواند برای افرادی که ضخامت پوستشان زیاد یا متوسط است، مفید باشد. بیمارانی که پوست اینچنینی دارند، کمی بیش از حد معمول طول می کشد تا پوست بینی شان بعد از جراحی منقبض و جمع شود. بعلاوه، پوست آنها بیشتر از بقیه مستعد تشکیل بافت زخم بین ساختار غضروفی / استخوانی و پوست است. اگر قبل از جمع شدن کامل پوست، بافت زخم در زیر پوست تشکیل شود، از منقبض و کوچک شدن آن جلوگیری خواهد کرد.

گاهی اوقات، بافت زخم باعث ایجاد برآمدگی هایی روی بینی می شود که نتیجه ی نهایی جراحی را بدشکل می کند. چسب بینی احتمال رخداد این اتفاق های ناخوشایند را به حداقل می رساند.

معمولا بهترین جراح بینی در تهران به بیماران توصیه میکند  که زدن چسب بینی را ۲ الی ۳ هفته بعد از جراحی شروع کنند. زمانی که چسب زنی بینی شروع شد، بهتر است که تا چند ماه آن را ادامه داد تا بهترین نتیجه ی ممکن را از جراحی گرفت. از بیماران خواسته می شود که هرشب قبل از خواب به بینی خود چسب بزنند. هر روز صبح می توان چسب بینی را برداشت و فعالیت های روزانه ی خود را شروع کرد. اگر می توانید چسب را در طول روز هم روی بینی خود نگاه دارید که چه بهتر!

از جراح خود بپرسید که آیا لازم است به بینی خود چسب بزنید یا خیر. علاوه برآن، از او بخواهید که نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار را به شما توضیح دهد. زیرا جراحی بینی و بالتبع آن، طرز چسب زدن بینی بعد از عمل برای هر شخص با دیگری فرق می کند.

 

درمورد انتخاب نوع چسب، چسبی با پهنای ۵/۱ سانتی متر از داروخانه تهیه کنید. ما در مطب از چسب کاغذی با منافذ ریز و ضدحساسیت استفاده می کنیم که بسیار لطیف است و با استفاده ی مکرر، آسیبی به پوست بینی نمی رساند. قیمت این چسب هم نسبتا ارزان است. چسب بینی با پهنای یک و نیم سانتی در مقایسه با چسب های پهن تر یا باریک تر، برای این منظور بهتر است.

 





:: بازدید از این مطلب : 1094
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: