داروهای ریزش مو
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی که علائم ریزش مو مشاهده میشود بهترین کار ممکن این است که از روشی مناسب برای درمان ریزش مو و داروهای ریزش مو استفاده شود.برای ریزش مو ها با توجه به علت هایی که دارند میتوان از درمان های مختلف بهره گرفت. استفاده از دارو های ریزش مو در بسیاری از موارد میتواند نتایج قابل قبولی را داشته باشد.

این داروها میتوانند داروهای شیمیایی و گیاهی خوراکی و حتی موضعی باشند.برای استفاده از داروهای گیاهی معمولا محدودیتی وجود ندارد اما داروهای شیمیایی را بهتر است متخصصان تجویز کنند چون در غیر این صورت امکان بروز عوارض افزایش خواهد یافت.

دارو های گیاهی ریزش مو

درمان خانگی ریزش مو و داروهای ریزش مو گیاهی میتوانند تاثیر زیادی را در جلوگیری ریزش مو داشته باشند. حتی در مواردی برای درمان ریزش مو هم میتوان از داروهای گیاهی بهره گرفت.

برای تقویت موها با استفاده از داروهای گیاهی میتوانید از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، بادام، نارگیل و … استفاده کنید. علاوه بر این تخم مرغ، عسل و ژل آلوئه ورا هم می تواند تاثیر قابل توجهی را داشته باشد.

جدید ترین داروهای ریزش مو

معمولا داروهای ریزش مو جدید که تبلیغ میشوند بیشتر جنبه ی تبلیغاتی دارند و اثرات قابل توجهی را برای بیمار به وجود نمی آورند.اکثر این داروها ادعا دارند که میتوانند در مدت زمانی بسیار کوتاه به درمان ریزش مو بپردازند.ادعایی که حتی در روش هایی مانند کاشت مو هم وجود ندارد! البته قرص تقویت مویی که پزشکان تجویز کنند و با توجه به شرایط بیمار توصیه می شود مانند قرص آکوفن برای ریزش مو میتواند تاثیر قابل توجهی را داشته باشد.

درمان ریزش موی ارثی

برای درمان ریزش موی ارثی قطعا هیچ روشی به اندازه ی مشورت با یک متخصص کاشت مو خوب و انتخاب یکی  از روش های کاشت مو تاثیر نخواهد داشت به همین دلیل توصیه میشود برای درمانریزش موی ارثی از مصرف داروهای خود سرانه بپرهیزید.

برخی از افراد به صورت خودسرانه برای درمان ریزش مو از داروهای تقویتی مانند قرص زینک و ویتامین های مختلفی استفاده میکنند.اما باید توجه داشته باشید در صورتی که از این داروها بیش از حد استفاده کنید قطعا عوارض قرص زینک و ویتامین ها می تواند قابل توجه باشد.

درمان ریزش موی شدید

از میان داروهای ریزش مو برای ریزش موی شدید گاهش مصرف قرص فیناستراید توصیه میشود.این قرص با تاثیری که روی برخی از هورمون ها دارد باعث میشود تا مواد مغذی در دسترس فولیکول ها قرار گیرد و بدین طریق موها رشد بیشتری را داشته باشند.

 

 





:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: