کسانی که کرونا گرفته اند باید چکار کنند؟(بخش اول)
نوشته شده توسط : نت ویر

کسانی که کرونا گرفته اند باید چکار کنند؟

با توجه به اینکه کرونا ویروس مطابق پیش بینی ها در کشور گسترش پیدا کرده و شمار قابل توجهی از هموطنانمان به آن مبتلا شده اند، لازم دیدیم که مقاله ای درباره این موضوع گردآوری کنیم.

اگر به کرونا مبتلا شده اید به نکات و توصیه های زیر توجه کنید

در وهله اول با اورژانس تماس بگیرید و با ذکر علائم خود، از آن ها بپرسید که آیا امکان بستری شدن شما در بیمارستان وجود دارد یا نه. اگر اوضاع شما وخیم نباشد و علائم ویروس کرونا در شما خفیف باشد، احتمالا به شما گفته میشود که در خانه  بمانید و توصیه هایی که در ادامه خواهید خواند را به شما گوشزد خواهند کرد.

به جز مواقعی که به بیمارستان میروید در خانه بمانید

·         در خانه بمانید: افرادی که به صورت خفیف علائم کرونا را دارند باید به جهت اطمینان در خانه بمانند و تا آنجا که برایشان مقدور است از خانه خارج نشوند.

·         از حضور در اجتماعات اجتناب کنید: اگر بیماری هستید و مشکوک به کرونا، به محل کار، مدرسه یا مناطق عمومی نروید.

·         از حمل و نقل عمومی خودداری کنید: برای جلوگیری از شیوع کرونا حتی اگر بیرون رفتید با وسیله نقلیه شخصی جابجا نشوید و به هیچ عنوان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید.

خود را از افراد خانواده و حیوانات خانگی جدا و قرنطینه کنید

·         از دیگران دور شوید: تا حد ممکن ، باید در یک اتاق جدا بمانید و از سایر اعضای خانواده و مخصوصا حیوانات خانگی دور شوید. اگر برایتان مقدور است جداگانه حمام کنید و یا اگر حمام و دستشویی جدا دارید، حمام کاملا به شما اختصاص داده شود.

·         تماس خود با حیوانات خانگی و حیوانات دیگر را محدود کنید: هرچند که هنوز ثابت نشده حیوانات خانگی و سایر حیوانات بتوانند کووید-۱۹ را به شما منتلق کنند، اما اگر شما با آن ها در تماس باشید شاید آن ها در نقش ناقل بیماری را به دیگران برسانند. برای مثال ممکن است شما با دست آلوده خود حیوان را لمس کنید، سپس یکی از اعضای خانواده بعد از شما همینکار را انجام داده و با دست زدن به صورتش باعث ورود کرونا به دستگاه تنفسی اش شود.

·         حیوان خانگی خود را به جای مطمئنی بسپارید: اگر خودتان مبتلا هستید برای اطمینان به صورت موقت نگهداری از او را به دوستان، آشنایان و یا یک محل مطمئن بسپارید.

قبل از مراجعه به مراکز درمانی به پزشک زنگ بزنید

با پزشک خود و یا اورژانس تماس بگیرید: اگر از قبل قرار ملاقات داشته اید پیش از اینکه بخواهید به مطب و یا بیمارستان بروید حتما با آنجا تماس بگیرید. و اگر علایمتان بدتر شد و یا خواستید در بیمارستان بستری شوید نیز حتما زنگ بزنید. شاید بیمارستان مکان مناسبی برای شما نباشد و یا اینکه امکان بستری شدنتان وجود نداشته باشد.

استفاده از ماسک را فراموش نکنید

اگر خودتان بیمار هستید: زمانی که به کرونا مبتلا شده اید برای جلوگیری از آلوده کردن اطرافیان و حیوانات خانگی باید حتما ماسک بزنید. حتی اگر کسی در خانه نیست بهتر است جهت احتیاط ماسک بزنید.

برای مطالعه بیشتر: نحوه استفاده صحیح از ماسک برای مقابله با کرونا ویروس





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: